Mijn twee wensen in vervulling brengen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Dian - WaarBenJij.nu Mijn twee wensen in vervulling brengen - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Dian - WaarBenJij.nu

Mijn twee wensen in vervulling brengen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dian

20 Augustus 2009 | Nederland, Deventer

Er zijn twee dingen die ik niet gedaan heb op vorige vakanties in Thailand…

Het ene is duiken op Koh Tao het duikersparadijs
Mijn eerste trip vanuit Bangkok gaat naar een prachtig klein eiland, Koh Tao.

Mijn plan is om er met de nachttrein en de ferrie heen te gaan. Vorige keer deden we het ook zo en is me uitermate goed bevallen. Het is al een avontuur om in de nachttrein te slapen, met een grote groep mensen daarna te wachten, in de vroege ochtendgloren, op de ferrie. En het varen met de ferrie is grandioos, poten buitenboord, kop in de zon, wegdommelend. Met het schuimende water ver onder je.

Ik ben al eens op Koh Tao geweest met mijn ex en was erg onder de indruk van dit charmante maar eenvoudige eiland. Het eiland doet een beetje dromerig aan. Er zijn veel jonge backpackers, kleine eenvoudige hutjes, onverharde weggetjes en een prachtig strand. ’s Avonds worden er kleden op het strand gelegd met kleurrijke kussens en een laag klein tafeltje er tussen. Overal branden toortsen en je hoort heerlijke muziek. Ik kan me nu nog voor de geest halen dat ik daar al liggend lekker gegeten heb en genoot van de ontspannen sfeer.
Nu ga ik weer terug. Niet alleen om te genieten van het eiland, maar ook om te leren duiken. Het is een uitdaging want ik heb last van claustrofobie. Toch lijkt het me dit een té mooie ervaring om uit de weg te gaan omdat ik dat probleem heb. Ik ben dus erg benieuwd of ik mijn angst onder controle kan houden. In Nederland heb ik een duikschool uitgezocht die betrouwbaar overkomt:
http://www.duikeninkohtaothailand.nl/index.php
Het heeft ook een resort om te overnachten. Deze spreekt me minder aan, is me te groot naar de zin. Ik denk dat ik daar zelf een andere kleinere opzoek. Maar ik zie wel.

Bewust wil ik nog geen doorreis boeken naar de volgende bestemming. Want wie weet wil ik langer op Koh Tao blijven of ontstaat er daar een nieuw plannetje. Dus hoe moeilijk, een veilig gevoel gevend en prikkelend het nu is om de reis met tijdsplanning verder vast te leggen. Ik doe het niet!

Het andere is de Khao Sok Jungle
In mijn hoofd heb ik wel een volgende bestemming. De jungle ingaan. Ook een lang gekoesterde wens. Terug gaan naar de natuur met zo min mogelijk luxe middelen.
De jungle met haar natuurwetten heeft me altijd geïntegreerd. Vooral welk effect op mij, als verwend kind, zou hebben. Zou ik kunnen leven zonder al mijn gewende luxe en vanzelfsprekendheid? Ik denk van wel. Volgens mij wennen mensen snel ergens aan. Dit wordt dus een test om te kijken of ik gelijk heb of dat ik gierend gek hard terug ren naar de beschaving. In ieder geval neem ik gewoon de langste safari, die van 5 dagen. Nu ik er toch ben! Dat zal zijn met een organisatie: Khao Sok Discovery met Tree Tops Jungle
http://www.treetopsjunglesafaris.com/jungle-safaris-5days-4nights.htm
Nederlandse informatie hierover op:
http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/informatie/khao_sok_plants_animals.htm

Ergens in mijn achterhoofd denk ik steeds aan de Koh Phi Phi eianden. Echter dat is nog veel Zuidelijker. Of het echt interessant is om heen te gaan weet ik niet. Het moet er prachtig zijn. Maar omdat ik later waarschijnlijk naar het noorden van Thailand ga, denk ik dat het me te veel reistijd gaat kosten. Ik laat dit plan dan ook liever even open liggen. Vooral omdat het me geweldig lijkt om nog één van de buurlanden te bezoeken. We zien wel…….

  • 21 Augustus 2009 - 05:48

    Zwanet:

    klinkt goed allemaal...
    ben erg benieuwd waar je uit gaat komen ;)

    maar volgens mij geniet je nu al.. van de voortbereidingen..

    dikke kus...
    zwanet

  • 31 Augustus 2009 - 10:49

    Monica:

    Nog één nachtje slapen...
    Ik wens je een fantastische reis en ga je beslist volgen hier!

    xxx Monica

  • 31 Augustus 2009 - 14:38

    Noor Burggraaff:

    Jeetje, ik vind het geweldig! Wat een mooie reis. Onthou: je bent in het beste gezelschap, namelijk jezelf!

  • 31 Augustus 2009 - 20:06

    Sabahat:

    Ik ga je avontuur zeker volgen, geniet ervan!!!

  • 31 Augustus 2009 - 21:54

    Jan:

    Een heel mooie reis meisje.
    Nog eén nacht slapen en dan over me heen vliegen.
    Zul je zwaaien?
    ;)

  • 31 Augustus 2009 - 22:53

    EDITH:

    Lieverd ik heb zelf 10 jaar gedoken ...deze kans waarnemen....gewoon ademen ...je hebt daar veel zicht...dus is de kans op paniek ook een stuk kleiner ....
    ZAL EEN PRACHT ERVARING ZIJN
    Ben stiekum jaloers !!zo'n duikbestemming heb ik nooit gehad ...

    ENJOY
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 01 September 2009 - 20:24

    Jan:

    Welkom in Bangkok Indianca Jones ;)
    X

  • 01 September 2009 - 22:04

    Wendy:

    Geniet van je reis, ik ga je hier zeker volgen.
    Maak er een geweldige tijd van.

    Kuss Wendy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Deventer

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 587
Totaal aantal bezoekers 61394

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: