Koh Tao, Fun and Deep Diving - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Koh Tao, Fun and Deep Diving - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Koh Tao, Fun and Deep Diving

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

10 September 2009 | Thailand, Koh Tao

Sorrie dat ik een paar dagen niets van me heb laten horen. Ik was of te druk, of te moe of ik wasd onder het genot van een biertje aan de klets.

Ik ben nog steeds op het eiland Koh Tao, met meer duikervaring. Na de open water cursus heb ik nog 6 keer gedoken. Een ervan, die ik vanmorgen deed, is the deep dive. Bij het leren van de theorie van de Advanced course, hoofdstuk Deep dive en in combinatie met een diepe duik mag je je verdere leven dieper duiken. Met open water mag je 18 meter, nu mag ik tot 30 meter gaan.

Wooow, the deep dive is tot nu toe de mooiste duik geweest. Het water was 28 graden, het zicht fantastisch en de groep werkte goed samen. Ik merk dat ik niet zozeer gericht ben op de op de schoonheid van de omgeving, die ik ondertussen wel een beetje ken nu, maar dat ik vooral veel plezier heb in het zwemen onder water zelf. Kijken hoe het is om met mijn evenwicht en balancing te spleen. Vlak langs de rotsen en kliffen zwemmen, Je buddy goed kunnen volgen. Bijna gewichtsloos en het voelt aan als spelen in het water. Ik word er behoorlijk goed in, merk ik. Ik kan klaren ( jaja Edith, ik weet wat dat is) wat ik wil, bij het afdalen, tussendoor en bij het opstijgen, …mijn oren blijven dicht zitten. Ik heb steeds minder last van hyperventileren, maar af en toe komt het weer opzetten. Ik heb het in de hand en dat voelt goed. Ik merk dat veel duikers laks omgaan met een aantal dingen. Vooral mensen die niet door Chrystals getraind zijn. Het buddy-up stysteem ( als koppels van 2 personen steeds bij elkaar blijven en elkaar in de gaten houden) is hen blijkbaar vreemd, ik zie regelmatig mensen naar de oppervlakte van het water stijgen, doordat ze niet goed hun gewicht kunnen bepalen en vaak zwemmen ze kris kras door elkaar. Het is een verademing om af en toe iemand te hebben die goed met je weet af te stemmen.

Ik was van plan om vandaag een trip naar Khao Sok te reserveren, vertrek morgen. Deze trip zit echter al helemaal vol. Dus ga ik onverwachts vanavond al. Ik zal de nacht doorbrengen op een ferrie, morgenvroeg wordt ik opgehaald door de bus die me daar heen zal rijden. En dan maar zien of ik daar een 4 a5 daagse tour kan reserveren.

Ook al heb ik me op dit prachtige eiland uitstekend vermaakt, het laat mijn bloed sneller stromen om weer verder te trekken. Ik weet niet in hoeverre het gebied waar ik heenga ontwikkeld is en of er internet aanwezig is. Dus dat is afwachten. Als jullie 5 a 6 dagen niets van me horen dan is er blijkbaar geen internet. Als het er wel is, laat ik beslist meer horen.

Oja, even nog een paar dingen. Omar is achter een sharkwale aangezwommen terwijl hij nog nauwelijks lucht had en moest op het laatst bij zijn buddy ( ik was er niet bij) lucht halen. Mijn oude groep heeft de advanced gedaan met nightdive. Pffft, ben ik even blij dat ik het niet gedaan heb, de zee was erg wild en het schijnt daar beneden dan erg erg donker te zijn. Dat zou een beetje te veel van het goede zijn geweest met mijn nachtblindheid, grinnns
En waar ik echt van baal... ikkrijg geen foto's opgeladen op deze site, grrrrr. Maar voor de rest gaat het dus nog steeds uitstekend met me.

Wens me maar een goede reis……..xxxxxxxxxx

  • 10 September 2009 - 09:53

    Zwanet:

    allereerst... een goede reis lol....

    je schrijft ontzettend leuk en geniet van je verhalen...
    veel plezier in de onbeschaving haha

    kussssssssssssssssss

  • 10 September 2009 - 11:26

    Nicole:

    Gaaf joh, al die duiken. Het voelt geweldig als je meer controle krijgt over je lichaam onder water he? En al dat blauwe om je heen...

    Een vriendin van mij is net in Kao Sok geweest en er was volop internet. Ik kan me alleen maar herinneren dat het heel primitief was (met een gaslampje enzo) maar dat is zo lang geleden.

    Kijk maar uit voor spinnen en slangen!

  • 10 September 2009 - 16:08

    Dinij En Ben:

    Hoi Dianca, Nog meer diepte! Goed weer wat van je te horen. Met de slaapferrie naar khao Sok is weer eens wat anders.
    Wij volgen je op de voet!
    Gr. Pa en Ma

  • 10 September 2009 - 19:26

    Ruurdtje:

    Hallo Dianca, Ook ik hoorde van je avontuur op Thailand. Je durft.
    Maar fijn dat je zo geniet van alles wat je ziet en mee maakt om je heen. Ik wens je nog heel veel plezier in het Thaise land.
    groeten.
    Zal nog eens reageren!
    Ruurdtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 61425

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: