Reis van Koh Tao naar Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Reis van Koh Tao naar Khao Sok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Reis van Koh Tao naar Khao Sok

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

11 September 2009 | Thailand, Bangkok

Die nachtboot, zo zeg dat was me nog eens een ervaring. ‘s Avonds erop en ‘ s morgens eraf.De boot werd volgelegd met dunne matrasjes en kussens. Overal lagen mensen, minimaal 100. Het was tussen de mensen doorstappen als je moest plassen. Ik had wel ontzettende pech met mijn plaats, ik lag recht in de wind van de airco. De hele nacht heb ik het ontzettend koud gehad. Met mijn benen en voeten in mijn wikkelrok en mijn armen zo dicht mogelijk tegen me aan. Je kan je voorstellen... bij het omdraaien de wikkelrok weer goed om me heen doen, half wakker en weer proberen te slapen. Halverwege de nacht snakte ik naar een sigaretje. De wc was op het beneden achterdek, waar de thaibemanning lag te slapen. Daarop uit kwam de ontluchting van de machinekamer. Een heerlijk warmte. Helaas wel met een dikke walmlucht en ook nog eens de pislucht van de wcs. Toch gaf ik hier de voorkeur aan dan weer in de koude stroom van de airoc te gaan liggen. Eerst zittend, daarna liggend op de bank van een picknicktafel probeerde ik nog wat slaap te pakken. Ondanks de kou was het een leuke ervaring. Vooral als je ligt te slapen op een boot met zoveel andere slapende mensen. Ik zag vanaf mijn slaapplek van de picknicktafel de steeds zichtbaardere wereld van de deinende zee, terwijl het lichter werd. Heel vroeg in de ochtend kwam er beweging in de slapende lading. Overal duffe mensen en bepakkingen.

We werden op de kade opgehaald door verschillende open autoos met laadbakken- banken. Er werd meteen een schifting gemaakt wie met wie mee moest. Vandaar werden we naar een restaurantje gebracht, waar een tweede schifting kwam en van daaruit werden we naar de bus voor Khao Sok gebracht.
Ik weet nog steeds niet hoe dat hele reissysteem van de Thai in elkaar zit, maar het verloopt vlekkeloos.
In de bus kan ik mijn ogen niet open houden, val steeds in slaap. Tussendoor zie ik wel dat er steeds minder zichtbaar is van de toeristische wereld in Thailand. Ik zie alleen nog hun vreemde letters en blanken zie je hier weinig. Ik werd keurig wakker gemaakt op de plek van bestemming. Vol verbazing zag ik dat, onder de verschillende Thaise chauffeurs die daar mensen naar hun resort probeerde te loodsen, ook Tree Tops aanwezig was. http://www.treetopsjunglesafaris.com/jungle-safaris-5days-4nights.htm .

De reis verliep dus eigenlijk vlekkeloos, al was het niet altijd confortabel. Ik heb een leuke hut, 3 bedden erin, prachtig uitzicht, op hoge palen voor 10 euro per nacht. Ik heb net gegeten en een eerste trip geboekt. Ik voel me nog wel wat onwennig in deze omgeving. Het is hier zo stil en rustig vergeleken met Koh Tao, waar altijd volop beweging en actie is.

Door de drukte van het duiken heb ik niet kunnen genieten van het nachtleven in Kog Tao. En hier, een nacht leven..... ik kan het me niet voorstellen.

  • 11 September 2009 - 06:58

    Monica:

    Hoi Dianca,

    maar het klinkt wel super...een eigen hutje op palen en weinig toeristen. Geniet ervan!

    Monica

  • 11 September 2009 - 09:13

    Dinij En Ben:

    Hoi Dianca,
    Goede nacht, goede morgen, goede middag en een fijne dag toegewenst. Een beetje afzien is jou wel op het lijf geschreven. Was het misschien toch Thaise parfum die je rook? en... Breng je een aapje voor ons mee kei van ons?
    Denken aan je!
    Groetjes Ma en Pa

  • 11 September 2009 - 10:19

    Ellen:

    Hoi lieverd,

    Jouw verhalen zijn nog spannender dan van Harry Potter.
    Jammer hè, schat, dat iedere dag maar uit 24 uur bestaat.
    Maar ja, als je niet kan slapen duurt de dag wel lekker lang.
    Waarom heb je eigenlijk 3 bedden in je hut ?
    Have Fun at The Tree Tops !!!

    Veel liefs, Ellen xxx


  • 11 September 2009 - 10:33

    Sabahat:

    Wat een reis!Als je terug komt krijg je een vermelding in de guinness book of Bikkels!

    Have fun!

    Sabahat

  • 11 September 2009 - 11:37

    Ruurdtje:

    Hallo Dianca,
    Je maakt wat mee zeg!
    Het lijkt mij toch ook wel heel leuk, blijf genieten!

    Ruurdtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 61374

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: