Komende dagen zie je me met zonnebril - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Komende dagen zie je me met zonnebril - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Komende dagen zie je me met zonnebril

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

20 September 2009 | Thailand, Bangkok

Ik zat straks op een terrasje buiten. Grote zonnebril voor mijn ogen. Daaronder pleisters die hechtingen bedekken. Mijn ogen zijn gezwollen. Ik heb gelukkig geen pijn.
Ik heb vandaag mijn oogleden laten liften. Haha, nee, geen grap. Ik heb het echt gedaan.
Sommige weten dat ik dat ergens in mijn planning had zitten om komende jaren te laten doen. Nu ik toch nog even in BKK blijf had ik besloten om het hier te doen.

Al met al was de operatie best beangstigend. Verdovende spuiten net boven mijn ogen. Daarna voelde ik niets meer. Maar ik zag ook niets meer. Mijn ogen zijn gesloten als de arts met haar verpleegsters aan mij werken. Aan een brandlucht vermoed ik dat ze daarna de boel weer dichtbranden van binnen. Door mijn oogspleetjes zie ik later dat ze aan het hechten is. Alles gaat net zo rustig en aandachtig.

Het is toch weer een avontuur op zich om hier in het ziekenhuis geopereerd te worden. De communicatie is minimaal door het gebrekkige Engels en mijn gebrek aan goed gehoor, want mijn oren zitten nog steeds dicht.

Op het begin moest ik me omkleden. Ik kreeg een zeer grote geruite soepjurk aan. Vervolgens een haarnetje op mijn hoofd. Toen ik mezelf zo in de spiegel zag, schoot ik in de lach. Haha, geen man die me zo wil zien.
Lopend kwam ik de operatiekamer in. Het krioelde er van de verpleegsters en de vrouwelijk arts die mij zouden opereren. Op de operatietafel werd ik volop ingestopt met lakens, net zolang totdat alleen nog mijn gezicht te zien was.

Na de operatie werd ik nog even ergens gestald om met koude compressen de zwellingen tegen te gaan. Vanuit bed mocht ik contant betalen. Werden mijn medicijnen gebracht ( ondertussen stik ik in de medicijnen) Werd zelfs met bed en al naar de wc gereden toen ik moest plassen en daarna werd ik in de rolstoel naar de taxi gebracht. Wooow, wat een geweldige service.

In die twee dagen dat ik in het ziekenhuis kwam heb ik nog niet een enkele Europeaan gezien. Wedden dat mijn ogen, na het verdwijnen van de zwellingen, een Thais trekje vertonen, lol.


  • 20 September 2009 - 17:15

    Dinij :

    Ik had het al voorspeld dat jij je ogen zou laten liften.
    Als je thuis komt is alles weer gaaf, zonder blauwe plekken,
    Bij mij was er toen ook alles na een dag of tien weinig meer van te zien.
    Fijne dagen en tot spoedig weer lieve schat van mij, Maar ook van Ben.
    Mama.

    xxxxxxxxx


  • 20 September 2009 - 17:52

    Ellen:

    Hoi lieverd,

    Wat leuk dat we nu een foto van jou kunnen zien (je ziet er fantastisch uit) en ik ben heel benieuwd naar de volgende.
    Ik vind het geweldig wat jij allemaal durft.

    Veel liefs en heel veel plezier,

    Ellen xxx

  • 20 September 2009 - 19:07

    Edith Uit Amsterdam :

    Pffff heftig meid ...
    Maar goed aLS HET RESULTAAT ER IS ZAL JE ALLES ZO VERGETEN ZIJN ..

    En waarschijnlijk een stuk goedkoper dan in ons landje !! ??

  • 21 September 2009 - 07:14

    Nicole:

    Joh, Dianca, wat dapper! Ik ben heel benieuwd hoe het er straks uitziet. Wat jammer dat het niet lukt met foto's uploaden! Ik zie je helemaal zitten in je soepjurk met haarnet, haha. Gaat het al iets beter met je oren?

  • 21 September 2009 - 08:57

    Han:

    Geweldige aktie !!! Als ze ergens goed zijn in cosmetische operaties is het wel in Thailand... Heb je wel gecontroleerd of ze niet stiekum gelijk een jongetje van je hebben gemaakt? :) :)

  • 21 September 2009 - 15:33

    Zwanet:

    tjeempie je onderneemt ook alles daar he? grinnik....

    nou ben benieuwd naar het resultaat... hoop het gauw te kunnen zien als je terug bent...

    dikke knuffellll uit groningen

  • 21 September 2009 - 23:18

    Dialect:

    je bedoelt toch uut Grunn, zwanet?

  • 23 September 2009 - 10:59

    Edith Cambio:

    ja hoor een echte dianca actie!
    Geweldig maar wat een lef joh!

    Alles goed verder?
    Rust terug gevonden enz enz?

    Geniet er nog ff flink van!

    Liefsss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 61352

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: