Vannacht door naar Chang Mai, 20 november 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Vannacht door naar Chang Mai, 20 november 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Vannacht door naar Chang Mai, 20 november 2014

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

20 November 2014 | Thailand, Bangkok

19-11

Ik ga kijken of mijn oude cafeetje nog bestaat. Han was er klein jaartje geleden geweest en dacht dat het was gesloten. Klopt Han. Helaas hebben ze allen het Guesthouse nog. Die goede oude tijden aldaar zijn voorbij.

Ik heb wel eens horen zeggen dat je moet eten waar veel Thai zijn, daar is het eten goed. Op een hoek van 2 wegen schuif ik aan een aluminium tafel met plastic krukken. Geen Europeaan te zien, wel veel Thai. Ook Thai die hun eten op komen halen. Ik krijg een wit soort pap met klonters, geleiachtig. Zijn die ballen erin wel vlees? Griezels, wat heb ik nou weer besteld? Het blijkt dat ik wat groenten, staande op tafel, erbij moet doen. Ik neem voorzichtig een hap. Sodemieters, het is heerlijk. In no time heb ik mijn kom leeg en mijn buikje vol.
----------------------

20/11

Ik heb vannacht erg slecht geslapen. Verschil van tijd. Midden in de nacht naar 7/11 gegaan om eten te halen. Hierbij valt mij een nieuw beeld op van deze straten. Vroeg in de ochtend zijn ze leeg en schoon. Later op de ochtend beginnen de stalletjes zich te vormen. 's Middags herken je de straat niet meer terug, druk met overvolle stalletjes en mensen. Als het donker wordt is alles sfeervol verlicht, prachtig. En zo midden in de nacht....Er is nog steeds leven op straat. Mensen zwalkend van de drank over straat. Mensen zittend in groepjes, etend, muziek makend. Koffie drinkende mensen om weer helder te worden. De stalletjes zijn weg. Daar voor in plaats liggen overal vuilniszakken.
En in de ochtend is alles weer schoon en begint het ritueel opnieuw.

Even de tijd doden met iets nieuws....BoBae Markt : http://www.thebangkokshoppingguide.com/bobae-market-bangkok
Ongelofelijk. Vele verdiepingen met o zo veel kraampjes kleding. Het lijkt erop dat dat de Thaiwinkeliers hun kleding halen. Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Ik zit nu in een gezellig cafeetje/ restaurant ( @siam) tegenover het centraal station, wachtend op mijn trein. Dit cafeetje wordt gerund door liefe homo's. Biertje en eten. Het leven is zo slecht nog niet.
Vanavond ga ik door met de nachtrein om 's nachts door te reizen naar Chang Mai. https://www.youtube.com/watch?v=kkKxEJxef6A



  • 20 November 2014 - 08:52

    Han:

    Ik proef de sfeer en het eten, op afstand :)

  • 20 November 2014 - 17:29

    Ben Van Rooij:

    Hai Dianca, lieve schat

    We hebben over de informatie die je ons verstrekt niet te klagen Dianca, In tegendeel. Na jouw eerste Thaise maaltijd, rook het bij ons in de keuken ook naar rijst, groente en een lekker sausje.
    Het is nog even wennen dat jij vanuit de andere kant van de wereld moeiteloos contact met ons krijgt op skipe. Op een moment dat wij nog in ons hempie staan. Tot zover gaat het goed met jou en wij zien je verhalen met belangstelling tegemoet.
    Bij ons is alles nog hetzelfde, dus goed.

    Veel liefs van Ma en Pa. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 61428

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: