8 november Easyride tour, dag 5 - Reisverslag uit Kon Tum (1), Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu 8 november Easyride tour, dag 5 - Reisverslag uit Kon Tum (1), Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu

8 november Easyride tour, dag 5

Door: dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

12 November 2017 | Vietnam, Kon Tum (1)



Bij een familie championplantage zie ik hoe ze hier champions kweken. Een intensief proses. Van de Rubberbomen wordt zaagsel gemaakt. Dit zaagsel gaat in zakken en wordt opgehangen onder zeil. Daar blijft het een paar weken hangen voordat er sneetjes in de zakjes wordt gemaakt. Door die sneetjes groeien de champions. Het is zware arbeid voor het gezin. Volgens Marley zijn deze mensen gelukkig met hun plantage. Enthousiast word ik door een familielid rond geleid. Ik begrijp geen woord van haar, maar met handen en voeten komt haar boodschap wel over.

Blijkbaar is het tijd om mij weer iets spannends mee te laten maken. In een junglepark stoppen we. Marely neemt mij een paar honderd mee de jungle in. Hij verteld hoe ik verder moet lopen. Hij gaat niet mee, hij moet op de moter en de spullen passen ( geen hond te zien hier, huhhh?). Ik loop alleen dalend verder naar een waterval waar ik kan zwemmen. Over grote keien, smalle paden, dus even goed opletten hoe ik loop. Ik wil tenslotte later weer terug bij Marley kunnen komen.
Als ik stop om mijn kleding uit te doen valt het mij op hoeveel insecten hier zijn. Voorzichtig kruip ik over de keien het water in. De stroming is sterk. Ik zwem een paar slagen en voel al snel dat de waterstroming vat op mij krijgt. Met moeite kom ik waar aan de waterkant. Ik blijf mij goed vast houden aan de keien en geniet van het heerlijke warme water dat snel langs mij heen stroomt. Als ik daarna mijn kleding aantrek zie ik een stok liggen. Met behulp van de stok kom ik gemakkelijker boven. Deze wandeling was niet zonder gevaar, pffft.

Marley laat mij daarna een grote brede waterval zien in alweer, een prachtige omgeving. Daar zie ik een paar Vietnameese meisjes die met mij op de foto willen. Dit gebeurt vaker op deze vakantie en ik voel mij een bezienswaardigheid.

Als Marley mij een steenfabriek wil laten zien, houdt iemand ons tegen. We zijn niet welkom.

Deze nacht heb ik de keuze of ik in een hotel of in een Longhouse bij Locals wil slapen. Ik kies voor de Longhouse in een dorpje, bij een familie. Daar zie ik hoe het leven van deze locals is. Als ik alleen in de grote zaal van het Longhouse in bed lig hoor ik een groepje mensen muziek maken en zingen.

  • 12 November 2017 - 13:57

    Han:

    Never a dull moment :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Kon Tum (1)

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

Morgen vertrek ik naar Schiphol. Via een tussenstop in Dubai ga ik naar Vietnam. Een reis van 16 a 17 uur. Dat is het niet-leuke gedeelte. Het is gewoon reizen om ergens te komen.

Aangekomen in Vietnam, start ik in het Noorden en reis naar het Zuiden . Dan is reizen juist wel weer leuk. Want ook het reizen brengt spannende dingen met zich mee.

Ik ga alleen omdat het alleen reizen in Azië geweldig is. Gaan en staan waar ik wil, zolang ik wil. Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat ik op de geplande terugreisdatum mijn vliegtuig haal.

Graag wil ik in deze maand een aantal dingen zien en meemaken, dus ik heb mijn huiswerk goed gemaakt. Sapa's rijstenvelden, Halong Bays bijzondere grote rotsen in zee, de mooiste grotten, fascinerende watervallen en de ondergrondse tunnels wil ik bv niet missen.

En ik wil weer veel nieuwe mensen leren kennen door in goedkope Hostels te slapen. Want plezier hoort ook bij de reis. Uit ervaring weet ik dat nieuwe mensen mij ook van alles kunnen vertellen over het land en bijzondere plekken.

Inmiddels is het voor mij een sport geworden om goedkoop vakantie te houden. In de eerste plaats om de centjes. Maar zekere ook om gemakkelijker in contact te komen met andere mensen. Mensen die net als ik ervan houden om flexibel te reizen en te worden verrast.

Mijn backpack is ingepakt met zo minimaal mogelijke kilo's en spullen, maar wel zo volledig mogelijk met de meest noodzakelijke dingen.

Nu nog gieren de zenuwen door mijn lichaam, ik ga tenslotte mijn comfortzone verlaten. Dat blijft een beetje eng. Maar ik weet dat dit voorbij is zodra ik mijn voordeur heb dichtgetrokken en de reis begint.



Recente Reisverslagen:

17 November 2017

15 november Saigon

17 November 2017

14 november Saigon

17 November 2017

13 november Saigon

17 November 2017

12 november Saigon

13 November 2017

11 november Mekong Delta
Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 61354

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: