Amsterdam Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Amsterdam Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Amsterdam Bangkok

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dian

02 September 2009 | Thailand, Bangkok

De dag voor mijn vertrek en op de dag zelf spreek ik nog vrienden en familie. Zo lief dat ze me een goede reis wensen. Vooral de laatste smsjes en gesprekken in de trein naar Schiphol toe zijn zo welkom en hartverwarmend. Want eerlijk is eerlijk, ik schijt best een beetje in mijn broek voor deze reis.

Het is nu half 12 in de morgen, warm en druk. Dit is Bangkok. Bij jullie is het 5 uur vroeger.

Mijn reis is erg goed verlopen. Geen gestress en geen gedoe, nou ja, bijna niet. De mensen onderweg zijn terughoudend, velen gaan pas voor de eerste keer naar Thailand.
Ik zit in het vliegtuig aan de exit, een luxeplekje. Toch lukt het me niet goed om te slapen, jammer want ik weet dat ik later op de dag last ga krijgen.

Het kost me 10 euro om met de taxi naar mijn hotel te komen. Ik kan het niet laten om de taxichauffeur een stuk chocolade aan te bieden, dat hij schoorvoetend van me aan neemt. Ik heb al snel door dat hij het uit beleefdheid op eet. Haha, ik was weer even vergeten dat hier de smaakpupillen anders zijn.

Als we Bangkok inrijden wordt ik emotioneel en voel weer dat ik van deze stad hou.. Het is weer zo fijn om hier te zijn. In het Hotel aangekomen komen de tranen los. Tranen van opluchting dat alles zo goed gegaan is, maar ook als ik het walgelijke prachtige uitzicht zie op deze megastad. Nog nasnikkend neem ik een douche en kalmeer weer. Ik maak nog even een fotootje om hierbij toe te voegen ( op mijn bed ligt een handdoekeendje, lief he) en stap daarna de straat op.

Het eerste wat ik doe is een reisbureautje zoeken. Daar boek ik mijn komende dagen. De nachttrein met bed, de bus en Ferrie en incl 4 Hotelnachten en 4 duikles dagen. Zo dat staat vast en ik hoef alleen nog maar de uitgestippende weg te volgen naar Koh Tao toe. Daarna mijn eerste Thaifood naar binnen gewerkt aan een drukke straat met veel uitlaatgassen. En nu eht berichtje op dit log....

Er zijn een paar dingen anders dan ik in de vorige verslagen geschreven heb:

Ik logeer nu in Bangkok Centre Hotel www.bangkokcentrehotel.com , het is vlak naast Chinatown en het treinstation.
Ik heb een hotel en cursus geboekt bij Crystal Dive Resort, www.crystaldive.com

Het gaat eigenlijk heel goed met me. Ik voel me niet eenzaam, ben wel emotioneel en heb er echt zin in. Vandaag even Chinatown bezoeken. Morgen overdag weet ik nog niet wat ik ga doen. En morgenavond stap ik om half 8 op de vnachttrein.

Tot zover, veel liefs, xxxxxxx

  • 02 September 2009 - 05:12

    Zwanet:

    ben blij om te horen dat je goed bent aangekomen.. en dat de reis goed is gegaan...

    pas goed op jezelf...
    en het belangrijkste.. geniet!

    zal met plezier je blogs lezen.. en zo met je mee kan lopen..

    dikke kus en knuffel..
    uit het regenachtige groningen...

    zwanet

  • 02 September 2009 - 05:40

    Luka:

    Heey Dianca.
    Echt geweldig dat je in Bangkok bent. Ik wil je heel veel plezier wensen daar :)
    heb je nog meegekregen dat er enorme leguaan-achtige dieren in een park in Bangkok zitten? Zou je eigenlijk eens moeten gaan kijken. Ze doen de dieren niks, terwijl ze alle vis opeten in de slootjes in het park. Ach ja, het zijn en blijven boeddhisten :)

    kus
    Luka

  • 02 September 2009 - 06:32

    Jan:

    Blij te zien dat je goed aangekomen bent meisje.
    Heel veel plezier.
    En ik blijf je volgen op deze reis..stap voor stap :p

  • 02 September 2009 - 06:38

    Ine:

    Hey Dianca!

    Ik snap het heel goed van die kriebels en die emotie's. Ik word ook steeds zenuwachtiger. Ik heb dan wel een reismaatje gevonden, maar die komt pas na 10 dgn. Dus ben eerst een tijd alleen. Veel plezier met je duiklessen en geniet ervan!! Misschien meet ik je later nog wel in Thailand!

    Groetjes Ine

  • 02 September 2009 - 07:30

    Ben En Dinij:

    Fijn dat de reis voorspoedig verlopen is. Dank zij jou zijn we ook in Thayland geweest en kunnen we ons nu goed voorstellen hoe het daar is. We zetten ons gevoel voor bezorgdheid aan de kant(voor een paar minuten!) en genieten mee met jou avontuur. Je weet toch dat chocolade smelt in de aziatische zon! Dat gevoel over Bangkok is ons bekend, maar jij loopt daar nu alleen te genieten, maar toch ben je niet echt alleen. Omdat zoveel mensen met je meeleven, vooral wij...We houden van je! Kus. Pa en Ma.

  • 02 September 2009 - 08:12

    Margot Herbrink:

    Dag lieve schat!

    ik heb gisteren ook nog vaak aan je gedacht, en vind je maar een dame met veel lef en pit. Terwijl ik dan met Saar door de Stationsweg wandel denk ik aan jou, onderweg in je uppie, voor een maand, naar Thailand. Ik ben wel jaloers hoor, wat een avontuur! En je zal vast voor situaties komen te staan waarin je het misschien even lastig krijgt, maar dat hoort erbij en zonder de dalen zul je nooit de toppen zien. Maar dat wisten we al toch?

    Lieverd, ik ga nauw met je in contact blijven, en met mij nog veel anderen, en als je het even lastig hebt, heb je hier een heel publiek zitten wat jouw avonturen aan het volgen is en je zal supporten.

    Het duiken lijkt me ook fantastisch, als jij met je claustrofobie het gaat leren, dan ga ik volgend jaar ook weer een poging doen!

    Ik ga nu Guus wegbrengen, die heeft zijn 1e bivak! Ik laat snel weer een berichtje achter.
    xxxxxxxxxx Margot

  • 02 September 2009 - 11:16

    Renate:

    Heej Dianca!

    Fijn dat het zo goed is gegaan allemaal met de reis. En super dat je de komende dagen gaat duiken!

    Geniet ervan!

    Liefs,

    Renate

  • 02 September 2009 - 11:28

    Sabahat:

    Hey Dianca,

    Goed om te horen dat je reis voorspoedig is verlopen! Wat heerlijk om zo jou reis te kunnen volgen, stiekum benijd ik je .... maar gun het je van harte.

    ik blijf je volgen!

    Je bent echt niet alleen,

    dikke kus

  • 02 September 2009 - 15:56

    Ellen:

    Lieve schat,

    Ik vind je geweldig!!!

    Geniet van elke seconde en gaat het even wat minder goed, wat is nou ''even'' op een heel mensenleven. Ik weet (en jij weet), dat jij heel goed kan survival-en.

    Ik hou van je (heel veel).

    Veel liefs, Ellen

  • 03 September 2009 - 09:57

    Dolinda:

    Goh Dianca, wat ben jij toch een stoere meid. Dat wisten we natuurlijk al langer, maar als ik dit zo allemaal lees, dan besef ik pas goed, dat je ECHT STOER bent. Fijn om te lezen dat alles zo goed verloopt. Ik wens jou heel veel plezier en ga je reis helemaal volgen. Pas goed op jezelf. Dikke kus van je nichtje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 61582

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: