Ik wil zee en zon - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Ik wil zee en zon - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Ik wil zee en zon

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

22 September 2009 | Thailand, Bangkok

Gisterenavond zat ik gezellig met mijn tijdelijke vrienden in ons gezellige kroegje te kletsen. Voor de derde keer was het bloedheet en het zweet gutste van ons af. Ik werd er en beetje kriegel van en had veel zin om af te koelen, te gaan zwemmen. Vanuit mijn vraag of er ergens in Bangkok een openbaar zwembad was, kwam het gesprek op de eilanden. Ik rekende even snel uit. Het was dinsdag en zaterdag moet ik weer in het ziekenhuis gaan.... dus heb ik een paar dagen waarin ik kan doen wat ik wil. Met als gevolg dat ik nu op Koh Samet zit, een klein eilandje, een nattuurreservaatje. Paar uurtjes rijden van Bangkok.
Er is alleen 1 helaasding, het weer is hier minder goed, grrrr.

Soms moet je trouwens uitkijken met wat je wenst. Ik wilde nog een keertje zo lowbudget mogelijk een accomidatie hebben. Nou dat heb ik nu. En houten ( uhh, volgens mij meer van palmbladeren gemaakt dan van hout) hutje vol met openingen. Er staat alleen een bed met klamboo en een ventilator. 1 lamp en een kleine spiegel. De deur gaat op slot met een hangslot. De douches zijn buiten en hebben alleen koud water, de WC hebben natuurlijk geen wc papier. Hier maak je gewoon je kont schoon met schoon water, grinnns.

Even op een rijtje om je een idee te geven hoe zo'n reis gaat....

Met de taxi naar de skytrain,
van de skytrain naar de bus naar Pattaya.
In Pattaya een regionale bus naar Rayong.
In Rayong met de taxi naar de ferrie.
Vanuit de ferrie naar een openautoraxi.

Klinkt ingewikkeld he. Haha,ja , je moet er even met je kop bij blijven.

O ja, met mijn oogjes gaat het goed, geen pijn, geen bont en blauwe plekken, nauwelijks korsten, alleen nog wat opgezet. Al beginnen ze steeds meer op thaise spleetogen te lijken, lol.


  • 22 September 2009 - 13:18

    Zwanet:

    zo je reist wat af lol...
    en wat een vrijheid ;)

    ik duim voor je dat het weer wat beter word..

    knufffffffff

  • 22 September 2009 - 13:20

    Nicole:

    He, wat ga je zaterdag weer laten doen in het ziekenhuis? Of hoef je alleen maar voor controle terug? En dan zit je trip er al bijna op.... Ik duim voor een paar hele zonnige dagen zodat je niet in je goedkope hutje hoeft te zitten!

  • 22 September 2009 - 13:51

    Ellen:

    Lieve schat,

    Koh Samet, geweldig, zijn wij ook nog geweest.
    Wij moesten toen ook nog uit de boot springen en heel ver lopen door het water met je tas boven je hoofd.
    Don't forget to see the Sunset at Koh Samet!

    Veel liefs, Ellen xxx

  • 22 September 2009 - 14:49

    Margot Herbrink:

    jij gaat hier gewoon terugkomen als hollands next topmodel... wenkbrauwen, lippen en nu ook je ogen gedaan! Woh, ben benieuwd hoor. Misschien moet ik volgend jaar ook maar eens naar Thailand, haha.
    Nou veel plezier in je hut van palmbladeren, je moet alles een keer meegemaakt hebben toch?
    Fijn dat het met je ogen goed gaat, en het weer... dat wordt vanzelf weer beter.
    Byebye en tot snel weer,

    xxx Margot

  • 23 September 2009 - 06:44

    Han:

    Zo krijg je wat je wilt, low budget... maar nog wel met een douche ipv een mandibak. Da's een emmer waaruit je met een pollepel water schept om over je heen te gooien... Geniet er nog lekker een paar dagen van, voor je het weet zit je hier weer in de "beschaving" :) :)

  • 24 September 2009 - 11:36

    Kitty :

    hu, nog maar 6 dagen??????
    gaat de tijd daar ook zo snel?
    vanmorgen sprak ik Josette, ze wilde je adres, heb ik gegeven.
    je maakt wat mee daar he!
    Ik zie je gauw en dan kletsen we weer bij
    kusje en een dikke knuffl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 61570

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: