Weer thuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Weer thuis

30 September 2009 | Thailand, Bangkok

Genietend van mijn sigaretje en een glaasje rosé zit ik weer achter mijn pc. Weer thuis!

Opgehaald van Schiphol ( dank je lieverds xxx) en later verrast door een warm en hartelijk onthaal in mijn eigen huis door mijn meest geliefden. Haha, het was nog mooier eigenlijk… pa en ma hadden zich verstopt in mijn doucheruimte en sprongen te voorschijn. Mijn zoon weer in mijn armen. Koffie met gebak, drankje erbij. Tjee, dat deed me goed.

Het lijkt wel alsof ik veel langer weggeweest ben dan die ene maand. Toen ik destijds de naam ‘Going with the flow’ bedacht had ik nooit kunnen vermoeden dat mijn reis er ook precies zo uit zou gaan zien. Mijn probleem met mijn oren had grote invloed op waar ik heen zou gaan en wat ik zou gaan doen. Ik heb Laos en Cambodia moeten laten schieten, daar voor terug kreeg ik een ooglift en een oergezellige tijd in Bangkok. Ik ben nu wel verplicht om weer terug te gaan, want ik wil nog steeds Laos en Cambodia bezoeken. Mooi excuus, grinnnns.

Of ik bepaalde dingen anders zou doen dan wat ik gedaan heb? Tja, dat is achteraf een koe in de kont kijken. Van foutjes heb ik geleerd. En soms is het nodig om zelf dingen mee te maken om daarna wijzer te worden.

Ik ben soms foute mensen tegen gekomen, maar de meeste mensen waren fantastisch, ik weiger dan ook om nog behoedzamer te worden met het gevaar dat ik wantrouwender de wereld in kijk. Vooral ook omdat je op zo’n reis vaak moet kunnen vertrouwen. En eerlijk gezegd heb ik gemerkt dat er veel meer mensen te vertrouwen zijn dan dat ik dacht. Spullen werden me nagedragen als ik ze vergat. Teveel aan geld gegeven werd teruggegeven. Vaak werd ik ongevraagd geholpen.

Soms had ik beter kunnen plannen om teveel onnodig reizen te voorkomen… maar als ik wel meer gepland had was ik minder vrij geweest, had ik veel mooie moment gemist. En juist de vrijheid van het waarheen, wanneer en hoe had zijn charme. Ook ben ik veel meer te weten gekomen over het systeem van reizen in Thailand, een makkelijke manier, tenminste zodra je weet hoe het in elkaar zit.

Dus nee, ik zou het weer precies zo doen. En ga het wéér doen. Het is gewoon een kwestie van tijd en ik keer terug. Terug naar het land van de glimlach, het heerlijke eten, het chaotische verkeer, de prachtige natuur, de heerlijke zee, de geweldige eilanden, de lieve mensen.

• 30 September 2009 - 20:00

Zwanet:

WELKOM THUISSSSSSSSSSSS

hoop je gauw te zien...
    dikke kussss.

en ben blij dat je het fijn hebt gehad....
    en morgen weer werken? bha bha... succes daarmee... grijnsssssss

• 30 September 2009 - 20:59

Sabahat:

Welkom thuis! Ben benieuwd naar je foto's en naar jouw!

tot snel,

Sabahat

• 30 September 2009 - 21:44

Luka:

heey tantetje
    mooi om te horen dat je weer thuis bent :)
    ik kom zelf zaterdagochtend aan op schiphol.

tot snel
    kus

• 01 Oktober 2009 - 02:34

Ruurdtje:

Jouw mooie reisverhalen ga ik missen!
    Dianca, het allerbeste!

• 01 Oktober 2009 - 07:02

Han:

Welkom op de wereld... We gaan je snel ergens treffen ;) X

• 01 Oktober 2009 - 07:05

Renate:

Heej Dianca!

Welkom thuis! Kom maar snel een kop koffie halen hier! Ben echt super benieuwd naar al je verhalen en foto's.

Groetjes,

Renate

• 01 Oktober 2009 - 07:28

Nicole:

Ook heeeeel fijn dat je weer goed thuis bent gekomen. Nu gaan de gordijnen vast weer open! Ik ben zo vaak langs je huis gekomen en heb aan je gedacht!

Groetjes van Nicole

• 01 Oktober 2009 - 15:18

Edith Uit Amsterdam :

Super meid dat je het zo fijn hebt gehad !!!!

Maar iedereen is weer blij dat je heelhuids thuis bent
    Kunnen we weer gezellig bijkletsen en elkaar treffen !!!!

Kusss
    Edith

• 22 Oktober 2009 - 18:44

Noor:

Ja, en toen zag ik je ineens weer! Leuk hoor. je ziet er fantastisch uit!