nog meer Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu nog meer Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

nog meer Kanchanaburi

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

26 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

We hebben een rustdag genomen. Even alle indrukken op ons in laten werken en ontspannen. Uitslapen, zelfs geen ontbijt genomen. Rondhangen aan het zwembad. En eindelijk even genieten in de zon, bruinbakken dus. Aan het zwembad leren we een stel kennen, Nederlandse man, Thaise vrouw ( P & J). Die zelfde avond zitten we met hen te eten. We hebben het erg gezellig met ze en ze hebben een heerlijke humor. De man heeft net als mams nog maar een bepaalde tijd om te leven, waardoor hij nog intenser geniet van alles.

De dag erna...
Om 10 uur ’s ochtends staat er een taxi op ons te wachten. We gaan met P & J naar de heetwaterbronnen en de tijgertempel. Niemand van ons was ooit bij heetwaterbronnen geweest. Het was een prachtige omgeving, een riviertje dat van de berg afstroomde, met twee geïntegreerde heet waterbaden. De ene nog warmer dan de andere. In de heetste was het moeilijk lang vol te houden. In het riviertje kon je daarna afkoelen.
Ik was al eens eerder bij de tijgertempel geweest, een aantal jaren geleden. Het viel mij op ze daar de boel aan het moderniseren waren. Best jammer, de oude sfeer was aan het verdwijnen, het lijkt er commercieel te worden. Dit keer was het bv niet mogelijk om bij de kooien te kijken, ook zagen we de kittens niet. Vorige keer werden de tijgers terug gebracht aan de riem, vastgehouden door toeristen onder nauwkeurige begeleiding van begeleiders. Dit keer moesten de toeristen juist een heel stuk uit de buurt staan. Ik heb met mijn mond opengestaan toen ik zag dat mams bij een tijger ging zitten en hem aaide voor de foto… mijn mams die zo ontzettend bang is van katten…
Het is zo heerlijk om na zo’n dag nog even bij het zwembad te zitten, mijn mail na te kijken en te genieten van mijn pilske.


  • 26 Januari 2011 - 16:50

    Wendy:

    De Tijgertempel, wil ik ooooook.
    Heb je de spelende tijgers ook gezien? Mensen in een kooi, tijgers los, helemaal geweldig.

  • 26 Januari 2011 - 17:03

    Dian :

    Hi Wendy, dat is nou zo jammer, geen mensen meer in kooien, maar een soort arena met water erom heen, de tijgers in een grote mooie ruimte, de mensen achter het water op hoogte achter een muur. Het begint een beetje op een dierentuin te lijken. :(

  • 26 Januari 2011 - 18:14

    Margot:

    Hi, de commercie houd je niet tegen he, dat is echt jammer...
    Gelukkig is en blijft Thailand wel helemaal de moeite waard. Nu ik dit weer zie en lees weet ik zeker dat ik er ook weer naar toe ga!
    Hug and X Margot

  • 26 Januari 2011 - 18:38

    Ruurdtje:

    Dinij met de tijger, goed van jou zeg!
    Die tijger had zijn buik waarschijnlijk al vol, maar toch is daar moed voor nodig er naast te gaan zitten.
    Ieder zijn actie he.
    Op naar het volgende avontuur, ben benieuwd wat het nu zal worden.
    Geniet ze.
    Groetjes van Ruurdtje

  • 20 Februari 2011 - 18:02

    Ria Van Aarle:

    Hoi dieny Dianca Ben

    Ja ik geloof wel dat jullie hebben genoten. mooie foto.s ook
    Dit kan niemand meer af nemen denk ik dan maar.Dianca heel goed dat je dit met je ouders hebt gedaan. Ria.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 61555

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: