24-11-2021 Railay beach, ‘Waar was je al die tijd? - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 24-11-2021 Railay beach, ‘Waar was je al die tijd? - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

24-11-2021 Railay beach, ‘Waar was je al die tijd?

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

24 November 2021 | Thailand, Krabi

Inmiddels is het een paar dagen later. Ik heb geen tijd gehad om dit logboek bij te werken. Vanaf dat ik hier ben word ik meegezogen in de fijne flow van deze plek. Voor covidtijd was deze plek dagelijk propvol met toeristen. Nu is het rustig en komt de plek echt tot zijn recht.

Er zijn drie stranden en ze zijn zeer verschillend van elkaar. Het strand waar de steiger staat heeft een groot eb en vloed verschil. Als het eb is zie je de mooie mangroves droog staan. De zee en strand kant van mijn hotel is sereen en rustig. Daar liggen de hotels aan de waterkant. En er is een derde strand, deze is afgezonderd van het bebouwde gedeelte.

Er is een walkingstreet tussen 2 stranden. Daar zijn de winkeltjes en de restaurants. Er heerst een reggae sfeer. De gebouwtjes zijn klein, van hout en zijn vaak gebouwd met wat maar voorhanden is.
Ik leerde daar 2 jonge spontane amerikaanse meiden en 4 homo’s kennen in een barretjes waar iemand zong en speelde op gitaar. We spraken met elkaar af om de volgende dag in het donker te gaan kanoën.

In het donker te gaan kanoën is wel een dingetje voor mij. Ik ben nachtblind en kan licht donker niet onderscheiden van donker donker. Bij mij is dan alles zwart. Maar goed, ik had het beloofd, dus ik kwam mijn afspraak na. De jonge dame is 24 jaar, is brandweervrouw, heeft spierballen, daar zeg je U tegen en ze heeft veel ervaring met kanoën. De 4 homo mannen gingen ook mee. We vertrokken met schemering, daar kon ik nog wat mee. De kano's waren van doorzichtig kunststof met verlichting aan de onderkant. Mijn missie werd om vooral de lichtjes van de kano’s te blijven volgen. In het donker bleven we een tijdje vlak bij de rosten hangen. Hoe dichtbij weet ik niet. Ik kon dat gewoon niet zien. Ik hield mijn peddel beschermend om mij heen om een een klap van de rots tegen mijn hoofd te vermijden. Op die plek werd gekeken naar oplichtende plankton. Het schijnt prachtig te zijn. Zo hoorde ik dat om mij heen. Maar ik zag niets door mijn nachtblindheid. Ondanks dat, heb ik intens genoten van dit avontuur. Het was erg bijzonder om in het donker op zee te kanoën. De wind door je haar, half nat van alle gepeddel op de deinende zee.

Ik appte naar mijn nieuwe Zweedse vrienden van Ao Nang dat ze op de verkeerde plek zaten en ik nodigde hen uit. Ze waren gisteren op bezoek.We hebben een grot bezocht en de natuur bewonderd. Morgen verhuizen ze hier naar toe.

Vandaag heb ik weer een mooie wandeling gehad. Ik kwam de wilde aapjes weer tegen. Ik heb de penisgrot gezien. Prachtige rotsformaties met hun wonderlijk natuurlijke begroeiing van planten.

Vandaag zijn de 4 homomannen vertrokken naar Bangkok. Jammer, want het zijn leuke mensen. Zo meteen ga ik naar dat barretje waar ik ze heb ontmoet. Even kijken of het daar weer gezellig is.

Ik heb besloten om hier te blijven totdat ik naar Bangkok moet vliegen over 5 dagen. Zo’n mooie plek kom ik nergens meer tegen, dus ik ga er zo lang mogelijk van genieten.

Er staat een filmpje op youtube. Deze geeft een goede indruk hoe het hier is.
https://www.youtube.com/watch?v=GZLtLFrkW0k


  • 24 November 2021 - 13:56

    Han:

    Ah, ik had al zo'n idee dat je hier niet meer weg zou willen! Dus ... lekker blijven genieten en ook verhaaltjes schrijven, want daar geniet het thuisfront dan weer van mee ...

  • 24 November 2021 - 17:09

    Willemijn:

    Wat is het daar mooi!!!

  • 24 November 2021 - 21:23

    Stefan:

    Wat fijn dat je zo'n mooie plek gevonden hebt. Super blij voor je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 61543

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: