22-11-2021 Op weg naar Railay beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 22-11-2021 Op weg naar Railay beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

22-11-2021 Op weg naar Railay beach

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

22 November 2021 | Thailand, Krabi

Na veel gezoek heb ik besloten om hier in de buurt te blijven.
Ik had een paar ideeën maar allen waren met veel reistijd en een intensievere reis naar Bangkok, waar ik op 3 december op het vliegtuig naar huis stap.

Het is Railey Beach geworden, http://www.sandsearailay.com/
Enkele kilometers hier vandaan. Ik heb gisteren een hotel aan zee met zwembad geboekt. De boeking is maar voor 2 dagen, zoals ik steeds deed. In die twee dagen kan ik zien waar ik ben beland en alsnog langer te blijven of verder te gaan kijken.Dit hotel is veel duurder dan de vorige hotels. Maar ik snak naar een hotel dat aan het strand ligt met een mooie omgeving.
Dus is mij dat zeker het extra geld waard. Ik kwam er niet helemaal acher of het een erg rustige plek is en hoeveel bebouwing erom heen staat. Als het achteraf is, dan zal de natuurv zeker mooi zijn. Maar of er dan veel mensen zijn is de vraag.

Het hotel boeken gaat gemakkelijk on-line met een visa kaart. Maar hoe kom ik daar? Je kan er niet met vervoer via land komen. Het moet dus via het water. Maar hoe? Mijn plan was om het aan het hotel te vragen. Zij regelen veel maar dat kost ook wat.Daarna de straat op te gaan en het te vragen bij boekinskraampjes. En uiteindelijk te vragen aan de mannen die aan de kant van het water zitten met hun longtail wachtende in zee.
Ik startte bij het hotel en kreeg meteen het antwoord. Ik moets naar een adres aan de waterkant. Als ze minimaal 8 personen hebben beginnen ze met varen. Kosten ongeveer 2,50 euro.
Ik ging meteen naar het genoemde adres. Ze vertelden daar dat ik gewoon kan komen. Het beste tussen 10 en 11 uur, dan kwamen de meeste mensen en hoefde ik misschien maar 20 minuutjes te wachten.
Easy-Peasy, geregeld!

Dus de volgende dag stond ik op tijd klaar bij de verzamelplaats en hoefde ik niet lang te wachten totdat we met zijn achten waren. Er lag een longtail boot klaar op het strand. Een attente man droeg mijn backpack, al wadend door het lage water naar de boot. De bootreis was prachtig. De hoge, steile, oprijzende rotsen vanuit het water met prachtige patronen. De bootreis was hooguit een kwartiertje, we moesten om de hoge rotsen heen en daar lag Railay Beach, onbereikbaar via land.
We meerden aan bij een lange steiger: van blauwe plastic holle bakken aan elkaar gemaakt.
Direct aan land was aan plattegrond. Het hotel was daar gemakkelijk op te vinden. Railay Beach is niet groot. Door een steegje lopend, hooguit een paar honderd meter, kwamen we bij de andere kant. Ook daar was de zee. Over het strand lopend kwam ik aan in mijn hotel.
Met een golfkarretje werd ik afgezet bij mijn kamer. Het was dus geen kamer in een hotel! Het was een bungalow.
Vanaf dat moment kon ik niet meer nadenken. Wat is het mooi hier. De bungalows staan in een prachtig pad omgeven van allerlei tropische planten. Een vijver met Koi erin. Een zwembad aan het begin en aan het einde van dat pad. Mijn bungalow ligt vlak bij het zwembad achterin. Een groot zacht bed met 4 dikke kussens.
Na het installeren van mijn spulletjes trok ik mijn bikini aan en spring het zwembad in. Ik kan niet stoppen met om mij heen te kijken naar deze fantastische omgeving. Het is hier zo rustig dat ik de natuur hoor. Het lijkt een sprookje.

Helaas kan ik niets op internet vinden wat deze prachtige plek recht aan doet.
https://www.krabisandsea.com/

  • 24 November 2021 - 13:51

    Han:

    Kijk, je hebt een pracht plekje gevonden !! Geniet dus weer volop van al het moois en kijk uiteraard ook of je weer een goede massage kunt vinden ... dit is vakantie op z'n best toch?

  • 24 November 2021 - 17:03

    Willemijn:

    Dat klinkt als een hele mooi plek, geniet er van!! En nog niet aan naar huis gaan denken hoor, blijf maar lekker met je hoofd daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: