27-11-2021, Chilling out in Railay Beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 27-11-2021, Chilling out in Railay Beach - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

27-11-2021, Chilling out in Railay Beach

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

28 November 2021 | Thailand, Krabi

Paradijselijk Railaybeach. Zo mooi, zo ontspanned, wat een lieve mensen.

Ik ben verliefd geworden op deze plek. Ik sta op zonder uitgewerkt plan want er is hier niet veel te doen. Dat voelt raar want als Nederlander plan je je dag, ben je druk, moet je wat doen voor je gevoel en heb je verantwoordelijkheden. Dat alles valt hier weg.

Ik sta op en word langzaam wakker in een groot zacht bed. Ik douche en heb een fantastisch ontbijt op het terras van het hotel, direct aan zee. Als ik klaar ben met eten neem ik wat fruitdrank mee naar een ligbedje en kijk ik naar het zorgelijke nieuws in Nederland.

Ik rommel daarna wat in mijn bungalow. Doe vieze kleding in een zak met wasmiddel. Vermaak me een beetje met mijn chroombook.

Ik wandel en leer zo de weinige straatjes kennen. Ik zie de aapjes levend in verschillende families, vrij zonder tralies. Niet bang voor mensen en ze laten zich gemakkelijk fotograferen. Ik ben onder de indruk van de grote Monitor Lizards. Ik zie ze zelfs in de straten lopen. Ik knip af en toe een stekje van een plant en hoop dat deze stekjes de terugreis overleven.

In het straatje ( walkingstreet) met alle bars en restaurants wordt er veel gegroet, we leren elkaar een beetje beter kennen. Ik zie dat er steeds meer zaakjes open gaan. Er komen steeds meer dagjesmensen. Dat is fijn voor de locals hier.

Ik heb weer een goede masseuze gevonden. En maak daar een paar dagen achter elkaar gebruik van. De eerste keer gaf ze nog een redelijk zachte massage. Maar daarna ging ze echt met mij aan het werk en trekt mij zo’n beetje uit elkaar.

Ik zie mijn Zweeds vrienden regelmatig. We wandelen samen of hangen op het strand.
Mijn normale snelle loopje is veranderd in een slenterend gangetje waarbij ik geniet van mijn omgeving.

Ondanks dat ik niets te doen heb kom ik nauwelijks toe om af en toe lekker een Netflix filmpje te kijken.

Elke avond geniet ik van het heerlijke Thai eten. En ś avonds ga ik even naar Bamboobar. Daar is het gemakkelijk om nieuwe mensen te leren kennen, het is er gezellig en de eigenaar heeft regelmatig eten.

Vanavond heeft hij ook eten. Ik moet beloven om te komen, want het is mijn laatste avond hier. Natuurlijk kom ik.

Ik denk dat ik vandaag nog een laatste mooie wandeling ga maken in de natuur. De laatste keer naar de masseuze. Mijn spullen klaarmaken voor de vlucht naar Bangkok. Een beetje rondrommelen. En uiteindelijk gezellig afsluit bij Bamboobar.

  • 28 November 2021 - 09:45

    Carla:

    Dat klinkt allemaal heerlijk ontspannend en wat gaat de tijd dan snel. Geniet er nog even van.

  • 28 November 2021 - 11:22

    Han:

    Dit is een prachtige manier van onthaasten... je kunt dat gewoon!
    Ik hoop dat je stekjes het overleven, gaat het guppenplan nog door?
    Geniet van je laatste dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 415
Totaal aantal bezoekers 61534

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: