Reis van Khao Sok naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Reis van Khao Sok naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Reis van Khao Sok naar Bangkok

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

14 September 2009 | Thailand, Bangkok

Gisterenochtend eerst nog even het park in geweest. Dit was tenminste een normale wandeling. Ondanks dat het woud nat was en het regelmatig regende heb ik een anderhalf durende wandeling gemaakt. Op het einde waren mijn gympen doorweekt van de modder. Bij mijn hutje aangekomen wilde ik ze grondig afspoelen in het snel stromende riviertje dat naast mijn hutje loopt. Bij het uitrekken van mijn sokken bleek er een bloedzuiger aan vast te zitten. Al snel zag ik het bloed langs mijn enkel lopen. Hij had me dus te pakken gehad, dat kreng.

Alles blijft vochtig in dit gebied, niets wil droog worden. Dus ik heb dit keer veel vochtige spullen in kunnen pakken in mijn rugzak. De rekening van het resort viel ontzettend mee, 26 euro, voor twee nachten slapen en eten en drinken.

De bus van Khoa Sok naar het station in Surat Thani, toch meer dan een uur rijden kostte me 2 euro. De nachttrein vanuit daar naar Bangkok, hele nacht doorgereden kostte nog geen 10 euro. Niet te geloven he?

De nachttrein blijft favoriet voor me. Ook dit keer heb ik er mijn lol weer gehad. In het rookgedeelte kwamen al snel wat mensen samen, weer bier en wiskey. Het thaipersoneel moest ons op het laatst naar bed sturen anderes waren we de hele nacht door gegaan. Het maakt blijkbaar niet uit hoe het gezelschap is in die ruimte, steeds weer wordt het vanzelf gezellig. Dit keer een nederlandse jongen van 21jaar die een half jaar rondreist ( en mij een prachtige route heft gegeven door Cambodia en Laos) Een Engelse vrouw, een Australische man, twee thai personeel, waarvan eentje die duidelijk homo was en toegaf gek te zijn op ladyboys waarop hij de nederlandse jongen probeerde te versieren. We hadden hem goed zitten toen we eindelijk ons bedje indoken.
In de ochtend, nog maar net wakker, waren we alweer in Bangkok.

Allereerst ben ik naar het tentje gegaan waar ze de beste cappuccino van Bangkok hebben. Een doodeenvoudig houten gevalletje in een donker steegje met barkrukjes. Maar betere cappucina heb ik nergens anders gehad.

Ik ben komende uren nogeven druk met een visum regelen voorLaos. En dan kijken of ik het busstation naar Pattaya kan vinden. Die reis duurt 2 uur en ik heb via het boek al een guesthouse gevonden. Eens kijken of het dit keer weer net zo makkelijk gaat.

  • 14 September 2009 - 03:48

    Luka:

    Heey tante D.
    Hopelijk krijg je je visum voor Laos snel en gemakkelijk, dat scheelt een hoop. En als je hem niet krijgt, dan zal daar vast wel een goede reden voor zijn ;)
    Veel plezier in Thailand en hopelijk (voor jou dan) zit je nog heel vaak in de nachttrein :)

    kus en dikke knuffel van mij

  • 14 September 2009 - 06:01

    Zwanet:

    zo wat een prijzen..
    lekker om zo op vakantie te gaan ;)

    blij dat je zo geniet en zoveel leuke mensen ontmoet...

    dikke kussssssssssss

  • 14 September 2009 - 07:51

    Dinie En Ben:

    We lezen weer leuke ervaringen van een reiziger die ons nou niet direct doen denken aan ons kwetsbaar dochtertje van ....jaar die wij zonodig zouden moeten beschermen.
    Wij zijn gisteren ook eventjes in ons achtertuintje wezen wandelen, daar zijn we gelukkig ook weer goed uitgekomen. Zelfs geen processierups gezien! Morgen nemen we het zijtuintje, En dit allemaal te voet...!
    Dus met ons gaat het oké. We genieten ook van alle leuke reacties van je vrienden, kennissen en familie.
    Onze pc staat al vijftien dagen constant op stand bye en vertoont hier en daar hittevlekken. Door jou verslagen loopt de temperatuur hier soms extra hoog op. Als het belletje gaat van wéér een nieuw ingekomen mailtje, rennen we om het hartst om te zien of het van jou is.
    Gelukkig stel je ons nooit teleur. Veel liefs,

    Ma en Pa.


  • 14 September 2009 - 08:47

    Ellen:

    Hoi lieverd,

    Ben blij dat alles zo goed met je gaat, dat je het zo naar je zin hebt en dat je daar zo happy bent.
    Als eerste lees ik altijd:
    Ik ben terug over .. dagen.
    Nog 16 dagen, voor jou natuurlijk te kort, maar voor ons nog veel te lang.
    Heel veel plezier in Pattaya, en succes met het verkrijgen van het visum.

    Veel liefs, Ellen xxx

  • 14 September 2009 - 10:40

    Skeffy:

    Hey Dianca
    We lopen elkaar wel elke keer net mis niet? Ik ben gisteren juist uit BKK vertrokken, heb me daar prima vermaakt. Zit nu in Cambodja, heb vanochtend Angkor Wat by sunrise gezien. Machtig mooi! Als je nog tijd over hebt: Ook ff deze kant op komen. Ik ben er nog tot en met a.s. vrijdag! Zou het wel leuk vinden als we elkaar nog eens live meeten al is zo over de site ook wel leuk. Voelt toch niet zo alleen zo!! Groetjes Ine

  • 14 September 2009 - 21:12

    Han:

    Kanjertje,
    Je doet 't gewoon maar even... en je merkt dat als je het gewoon doet, dat het ook gewoon gaat... Dat maakt reizen in Azië en vooral in Thailand zo geweldig. De geuren, kleuren en mensen, ik haal ze zo voor ogen. Blijf ervan genieten en laat ons meegenieten :)

  • 16 September 2009 - 11:32

    Evelien:

    Hoi dianca,

    ik lees je verhalen, maar heb ze nog niet allemaal gehad. ik merk dat je al genoeg hebt meegemaakt, gezien en bleefd. ben erg blij voor je dat de reis tot dusver helemaal goed is en gaat.

    heel veel plezier nog en mis je wel op kantoor hoor!!!

    liefs en een knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: