14-11-2021 Koh Phi Phi, het eiland in Covidtijd - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 14-11-2021 Koh Phi Phi, het eiland in Covidtijd - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

14-11-2021 Koh Phi Phi, het eiland in Covidtijd

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

14 November 2021 | Thailand, Krabi

Nog even over Koh Phi Phi. Ik ben er nu een paar dagen en er vallen mij verschillende dingen op.

Dit eiland is in zijn geheel ingericht voor toeristen. Hotel, shops, restaurants, Iedereen die hier woont lijkt voor de toeristische industrie te werken. Er zijn ook zeer luxe hotels met geen of weinig gasten. Alleen de plekken die nauwelijk te bebouwen zijn door de stenige en hogere gebieden zijn gevrijwaard. Daar gaat de natuur zijn gang nog.

Nu is het redelijk rustig door de covid. Ik zie langzaam aan steeds meer shops en restaurants open gaan. Vooral aan de pier en in het centrum van het gebied. Daaromheen is het rustig en is bijna alles dicht. Ik zie dat de natuur in die 2 jaar zijn sporen heeft achtergelaten. Vooral aan de buitenkant van het bebouwde gebied. Daar zijn hele mooie plekjes, ingericht voor de toeristme, houten en bamboe gebouwen, geheel verlaten. De natuur neemt het over. Ik wist af en toe niet of ik op privé grond liep of in openbaar gebied.

Gisteravond was ik daar aan het wandelen en vergat de tijd. Ik ben nachtblind en zie niets in het donker. Gelukkig kwam ik op het strand uit tijdens de schemer en kon zo nog net voor het donker het bewoonde gebied in komen.

Ik heb hier een fantastische tijd gehad in een relaxte sfeer juist omdat er weinig toeristen waren. Ik heb leuke contacten gehad en heb mij niet alleen gevoeld.
Maar het wordt tijd om verder te trekken want ik zie steeds meer mensen op straat. De toeristen industrie komt op gang. En ik geloof niet dat ik het dan nog leuk ga vinden.

In de covidtijd hier zijn ga ik niet snel vergeten. Het echt bijzonder.