Bangkok, 19 november 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Bangkok, 19 november 2014 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Bangkok, 19 november 2014

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

19 November 2014 | Thailand, Bangkok

De reis ging voortreffelijk. Het voordeel van alleen reizen is dat je snel contact maakt.Voordat ik in het vliegtuig zat stond ik al op de foto met een aantrekkelijke Cubaan, medewerker van Schiphol. In de rij raakte ik aan de praat met een rasechte Brabander, kort door de bocht en zo nuchter als wat.In het vliegtuig kwam een zeer aantrekkelijke man van 30 jaar zitten. Na het eten nam ik een slaappilletje waardoor de reis al slapend 5 uur korter werd.
Inmiddels heeft Bangkok een trein van de Airport naar de stad. 1,20 euro. Daarna overstappen op een andere openbare vervoerder, 1 euro, om bij het centraal station te komen. Het centraal station was een tussenstop om alvast een treinkaartje te halen voor Chang Mai, 20 euro. Het was even zoeken met de treinen, want het gaat anders dan in NL. Het was ook beredruk, ochtendspits. Maar mensen hielpen mij al voordat ik het vroeg. Zo lief die Thai.
Op de peronnen staan veel medewerkers die zorgen dat alles gesmeerd en veilig verloopt. Mensen gaan keurig in de rij staan om een trein in te gaan. Verder is het in de treinen doodstil. Net als in NL is iedereen bezig op zijn telefoontje of laptop. De kledingstijl is hier iets anders dan in NL. Maar alle stadse Thai zien er keurig netjes uit. Mijn thai vakantiekleding ziet er oud en beetje hippiechtig uit.... en zo reisde ik tussen die keurige Thai die naar hun werk gingen. Beetje opgelaten voelde ik mij wel, ook al wist ik dat ze in Bangkok wel wat zijn gewend.
Overal staan mannen die je graag willen vervoeren met taxi of tuktuk. Liefst uiteraard met hoge prijzen. Ik wilde naar Khao San Road. De eerste tuktukman vroeg 150 bath. Daarna een taxichauffeur die het voor 100 bath wilde doen. Met aandringen mocht ik toch mee op de meter en betaalde 60 bath, dat was inc fooi... zo'n 1,50 euro.
Op Khao San Road moest ik nog een guesthouse vinden. Ik had geen zin om al te veel moeite te doen voor die ene nacht en kwam terecht bij The Green Guest House op Chanasongkramphaathit road, 450 bath, rond de 12 euro. Een simpele kamer, niet iets om naar terug te keren. Maar goed, inmiddels was ik zweterig en vies. Dus een koude straal water was erg welkom. Even wat luchtige kleding aan en weg uit die sombere kamer.
Lekker opgefrist en met luchtige kleding aan buiten op een terasje in een leuk straatje met een liter Tiger bier en mijn sigaretjes. Dit voelt al zo ontzettend goed. En ja, mijn eerste Thaise massage. Pijn, alle spieren doen pijn. Ik was het even vergeten, die kleine Thai met hun harde massage.

• 19 November 2014 - 10:39

Han:

Een biertje en een massage ... je begint goed !!!

• 19 November 2014 - 19:41

Carla :

Goed begin. Geniet ervan.

Tags: Bangkok