Sihanoukville, 14 december - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Dian - WaarBenJij.nu Sihanoukville, 14 december - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Dian - WaarBenJij.nu

Sihanoukville, 14 december

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

14 December 2014 | Cambodja, Preah Seihanouk

Gisteren ging ik op zoek naar het groepje waarmee ik zo lang had opgetrokken. De hoofdstraat aan het strand is niet lang en ik had ze snel gevonden. Ze waren net aangekomen. Heel leuk om ze nog eens te zien en spreken.

Vanmorgen stond ik op met buikloop. Iedereen krijgt hier wel eens een paar dagen last van zijn buik. Zo ook ik, maar waarom nu, nu ik weer verder moet trekken? Ik neem de speedboot naar het vaste land, Sihanoukville. De boot afgeladen vol met mensen en bagage. We varen het haventje uit en knallen meteen een zeer onrustige zee op. De golven wild en hoog. De boot vaart met volle snelheid tegen de golven op. Een wilde reis waarbij je moet oppassen niet uit je stoel te vallen. Joelende mensen die het prachtig vinden en schreeuwende mensen die bang zijn. Het personeel trekt er op uit om plastic zakjes uit te delen. Steeds meer mensen worden zeeziek, steeds meer zakjes zijn er nodig. Er wordt heel wat afgekotst. Ik zit op een plek waar het woeste zoute water naar binnen regend. Binnen korte tijd ben ik drijfnat. Een spannende maar ongemakkelijke rit.

Er van uitgaande dat het weer heel gemakkelijk zou zijn om op het vaste land een bus te regelen, dit keer naar Pattaya, kom ik dit keer van de koude kermis thuis. Shit, mijn planning loopt niet zoals ik het wil. De bus gaat pas de volgende ochtend. Ik baal enorm want een kennis verwacht mij vanavond. Een man die al heel wat jaartjes in Pattaya woont. Ik heb hem 5 jaar geleden leren kennen en wil graag een paar dagen met hem doorbrengen. Deze vertraging houdt in dat ik maar 1 nacht in Pattaya kan blijven. Tegelijk ben ik blij dat ik in mijn reis een beetje speling heb genomen voor het geval dat. Ik kom dus in ieder geval op tijd in Bangkok aan om naar Nederland te vliegen. En dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste.

Ik boek een ticket voor de bus, vroeg in de ochtend. Daarna beland ik in een hostel met de naam Utopia. http://www.youtube.com/watch?v=oXuMeaYPmhY . http://www.isihanoukville.com/utopia-sihanoukville.html .Een overnachting in een 10 beddenkamer kost mij maar 3 euro. Vraag me niet hoe die kamer er uitziet. De meesten zouden hier echt niet willen slapen. Je ligt er matras aan matras. Met nog een beddenverdieping er boven. Je bagage kun je kwijt in een eigen kastkluisje. De reden dat ik hier toch ga slapen is dat dit hostel wel heel bijzonder is. Als je door de entreedeur loopt, loop je een binnen binnenterrein op. Artistiek beschilderd en ingericht, met bar en restaurantjes aan de zijkant. Een zwembad met een fontein van jongetjes waaruit het water uit hun piemeltjes loopt, grinnn. Overal zitjes en een paar biljarttafels. Utopia ligt een paar honderd meter van zee af. Ik stop mijn bagage weg, trek een bikini aan en geniet van het zwembad en mooie omgeving.

Sihanoukville is een echte badplaats. Er is hier veel te doen. Ik heb net genoeg dollars opgenomen voor vandaag en morgen. Morgen naar Thailand, ook weer leuk. Al heb ik wel het gevoel dat het einde van mijn vakantie nu heel snel dichterbij komt.

  • 14 December 2014 - 11:18

    Han:

    Het vervoer in Cambodja is duidelijk wat minder dan we gewend zijn in Thailand :) Je ziet dat je gezellige mensen altijd weer terugvindt, als ze ongeveer dezelfde leuke dingen doen. Wel balen dat je nu wat korter bij H. kunt logeren. Hij kijkt altijd met veel plezier uit naar bezoek! Wij kijken hier uit naar je terugkomst, hoewel het meelezen natuurlijk ook heerlijk is! Geniet van je laatste dagen!!!

  • 14 December 2014 - 16:58

    Carla :

    Het einde in zicht. Nog maar een paar dagen en dan ben je weer terug in Nederland. Weer een ervaring rijker. Geweldig zoals je ons laat meegenieten van je belevenissen. Daaruit kan ik alleen maar opmaken dat je zelf ook enorm geniet van deze vakantie. En die bus die de volgende dag pas gaat, dat is natuurlijk jammer, maar goed dat je wat speling hebt genomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 61523

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: