7,8,9 december Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dian - WaarBenJij.nu 7,8,9 december Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Dian - WaarBenJij.nu

7,8,9 december Siem Reap

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

07 December 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab


In een busje volgespropt rijden we naar Siem Reap. De grens is bedroevend, visum is duurder dan verwacht. Je moet een gezondheidsverklaring tekenen en daarvoor 2 dollar betalen. Al met al voelen we ons opgelicht. Maar wat kan je doen. We barsten van de honger en moeten eten. Het eten is duur voor Cambodjaanse standaard. Er ligt hier volop afval.

Halverwege naar Siem Riep stoppen we voor een pauze. Dit stadje grijpt mij naar de keel. Het is heel druk, brede ongeasfalteerde straten, dus volop stofwolken. En troep, troep, troep. We worden weer bedonderd met duur en slecht eten bij de opstapplaats van het busje.

Daarna, eindelijk Siem Reap. Siem Reap is mooi en verzorgd. We slapen daar weer in een hostel. Een hostel in het centrum. De eerste dag laat ik mij masseren. Mijn eerste Cambodjaanse massage en dat bevalt mij heel goed, stevig en met drukpunten pakkend. Ik verken de buurt, de shops en neem een verse fruitshake. Wat een verademing van mijn eerste ervaring in Cambodja. De volgende dag gaan we naar de tempels en bezoeken natuurlijk ook Angkor Wat. We kijken onze ogen uit. Prachtig. De energie en de natuurlijke omgeving voelen hier fantastisch.

Die avond neem ik afscheid van mijn reisgenootjes. Zij blijven nog een paar dagen in Siem Reap. Ik vertrek die avond met de slaapbus naar Phnom Penh. De hoofdstad die erom bekend staat dat backpackers hier alleen komen om de Killingfields te bezoeken om vervolgens zo snel mogelijk weer door te trekken.

Dit keer was de slaapbus afzien. Weer smalle korte bedjes waarin je met zijn tweeën slaapt. Ik kom naast een Cambodiaanse man terecht. Het licht ging weer meteen uit en alles was donker. Midden in de nacht maakt de bus een plasstop. Ik moet heel nodig en schuif zo voorzichtig mogelijk uit bed. Dit keer ben ik niet goed voorbereid. Geen nachtlampje bij de hand. Ik vergeet mijn slippers. En het plassen wordt gewoon in de open lucht gedaan bij een gesloten pompstation. Dus tja, er zat niets anders op. Op mijn blote voeten, 20 meter bij de bus vandaan zak ik door mijn hurken, schuif mijn rokje en slipje opzij en plas. Vervolgens weer terug de donkere bus in. Met wat hulp vind ik mijn bed en kruip ik voorzichtig over mijn slapende bedpartner heen. Na 8 uur verkrampt slapen arriveren we in Phnom Penh.

  • 10 December 2014 - 11:05

    Han:

    Kijk, zo ga je weer nieuwe leuke mensen ontmoeten! Dit is een reis die ik liever met een privé-auto of per vliegtuigje zou maken, maar het past eigenlijk wel heel goed bij jou. Stiekem geniet je wel van dat primitieve, overjarige puppy. Geniet van weer een nieuw land, we reizen met je mee !!

  • 10 December 2014 - 18:37

    Carla :

    Erg leuk dat we je belevenissen tot in detail kunnen volgen. Het beeld dat je schetst gaat leven, ik zie het allemaal voor me. Toch zijn er ergere dingen dan slapen in een slaapbus naast een vreemde Cambodjaanse man: wat dacht je van zittend slapen in een vliegtuig. Hier kun je tenminste nog languit liggen, ook al is het niet zo comfortabel. Je maakt in ieder geval nog van alles mee en je laat ons (lezers) meegenieten, geweldig hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 61524

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: