21-11-2021 Ao Nang, tandarts en lanterfanteren - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 21-11-2021 Ao Nang, tandarts en lanterfanteren - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

21-11-2021 Ao Nang, tandarts en lanterfanteren

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

21 November 2021 | Thailand, Krabi

Ik ben terug geweest naar de tandarts om het nieuwe spalkje te laten plaatsen. Ze nemen alle tijd, werken rustig en met volle aandacht. De precisie heb ik in Nederland nooit zo ervaren. Kosten 75 euro. Mijn spalkje breekt regelmatig en om de 2 jaar heb ik een nieuwe nodig. De laatste keer dat het spalkje los kwam te zitten hebben ze er gewoon een extra klodder lijm opgesmeerd, niet fijn. Als dit nieuwe spalkje meer dan 2 jaar blijft zitten ben ik wederom overtuigd dat ze in Thailand beter werk afleveren dan in Nederland.

Afgelopen dagen heb ik weinig gedaan. In de ochtend scheen de zon en lag ik te lezen aan het zwembad van het hotel. Ik heb sinds 12 jaar voor het eerst een boek uitgelezen.

Mijn uitstapjes bestaan uit het halen van eten en drinken voor op de hotelkamer. Uit eten gaan, natuurlijk. Ik heb 2 adresjes gevonden die heerlijk eten maken en ik bezoek ze vaker.
Saad Kitchen: Daar hebben ze de allerlekkerste bananen pannenkoeken met honing. Je vreet je vingers erbij op. En één stuk vult je hele maag. Ze maken daar de passion fruitdrank van vruchten uit de eigen tuin.
Esan food and cooking:De eerste dagen dat ik daar kwam was ik bijna de enige klant. Daarna werd het drukker. Ik had alle tijd om te kijken hoe de 2 dames werkten. Hoe ze bezig zijn met de voorbereidingen zodat ze in drukke tijden snel kunnen werken. Maar als het echt druk was ( 5 a 6 tafeltjes) dan lukte het niet meer om iedereen binnen redelijke tijd te helpen. Het eten daar smaakt heerlijk en ze hebben goede recensies op google.

Ik heb mij een keer laten masseren, maar deze viel in het niet bij mijn massages op Koh Phi Phi. Iedere keer als het massagesalon voorbij loop, word ik hartelijk begroet en gevraagd om binnen te komen. Weersta dat maar eens! Maar ik doe het niet.

Ik heb een Zweeds stel leren kennen en af en toe ontmoeten we elkaar in een café. Zij zijn de enige die ik langer dan 5 minuten spreek. Kan je nagaan hoe weinig gesprekken ik heb. Het werkt erg therapeutisch. Ik ben het ondertussen gewend en voel mij daar prima bij. Ik ben graag alleen, met tussenpozen waarbij ik behoefte heb om mensen te spreken. De toeristen bestaan uit allerlei nationaliteiten. De gezamenlijke taal is Engels. Ik ben nergens meer Nederlanders tegen gekomen.

Sinds een paar dagen schijnt de zon weer, met tussendoor bewolking. De zon brandt genadeloos op de huid. Het lijkt alsof je huid in brand komt te staan. Het zwembad is dan een fijne plek. Lekker om even bij te kleuren en alleen maar uit te rusten. De zee ligt hier niet ver vandaan. Maar ik vind het smalle stand niet fijn.

Ik ben niet gecharmeerd van de plek waar ik nu ben. Ik wil hier eigenlijk wel weg.
Er zijn daarbij een paar dingen belangrijk.
Ik wil graag in een niet-regenachtig gebied zijn.
Beetje andere toeristen om mij heen is prettig anders ga ik helemaal vereenzamen.
Een fijn strand en een fijne omgeving.
Niet te ver weg van mijn doorreisplannen naar Bangkok.

Ik ben er nog niet uit. Ben benieuwd wat het gaat worden.

  • 21 November 2021 - 11:08

    Carla:

    Ik ben ook benieuwd wat je volgende bestemming gaat worden. Leuk om je verhalen te lezen en te volgen hoe je alles beleefd en wat je meemaakt. Het is elke keer weer anders.
    Hier is het vandaag zonnig en 8 graden.

  • 21 November 2021 - 11:15

    Han:

    Hoppa, snel maar weer wat noordelijker dan ... ga je nog op bezoek bij Henrich? Als hij thuis is zou hij je vast graag zien! Dat uitrusten lijkt je wel te lukken. Maar als je het in een plaats niet zo naar je zin hebt is verkassen gewoon altijd goed. We volgen je allemaal met spanning en ik ook een beetje met jaloezie. Alleen voor het lekkere eten al !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 61543

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: