18-11-2021 Ao Nang, tandarts en oorprobleem - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 18-11-2021 Ao Nang, tandarts en oorprobleem - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

18-11-2021 Ao Nang, tandarts en oorprobleem

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

18 November 2021 | Thailand, Krabi

Gisteren had ik contact opgenomen met een tandarts ( met goede reviews) omdat het tijd was om mijn tanden schoon te laten maken door een mondhygienist. En mijn spalkje zat los. Ik kon vandaag al komen. Met een taxi die mij heen en weer zou brengen ging ik er geen. Wat een luxe.

Ik werd keurig geholpen, tanden werden schoon gemaakt en spalkje werd verwijderd. Kosten: 12,50 euro. Tjee dat is nog eens een andere prijs dan in Nederland, waar ik iedere keer 80 euro moet dokken. De taxirit was nog duurder dan de mondhygiënist. Zondag moet ik terug want dan is de orthodontist aan het werk, zij zal een nieuw spalkje plaatsen. Ben benieuwd of zij ook goedkoper is dan de taxi ;)

Sinds mijn duikavontuur ben ik dagelijks bezig met mijn oren. Ik heb al van alles geprobeerd om het water uit mijn oren te krijgen. Niets hielp. Rete irritant!
Maar vandaag kwam ik een youtube filmpje tegen die duidelijk uitlegde hoe dat precies zit met water je middenoor.
Ik was steeds bezig geweest met handelingen om het water er weer via mijn oren uit te krijgen. Dit filmpje liet mij zien hoe het water er via de sinusholten uit kan. Klaren, klaren, klaren, maar voorzichtig want ik wil niets beschadigen.
Nou, dat heb ik gedaan. Niet leuk om te doen, piepende en borrelde geluiden, echt niet fijn. Buiten adem was ik van het korte ademhalen en lange vasthouden van de adem. Maar jippieeeee, ik kan weer horen. Ik ben super blij.



  • 18 November 2021 - 23:33

    Han:

    Sja, die medische zorg in Thailand is zo bijzonder ... dat hebben we allebei al eerder ondervonden. Blij ook dat je van dat oorgedoe af bent. Dat is misschien wel gekomen door de diepe duik van je AOW opleiding?
    Vanaf nu weer lekker gewone en leuke dingen doen. Lol, er zat toch geen modder in je oren van die olifantendag?
    Anyways ... verder genieten!!! Wij genieten mee op afstand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 61595

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: