Naar Thailand 18/1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu Naar Thailand 18/1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

Naar Thailand 18/1

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

21 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

De reis naar Thailand is wel eens voorspoediger gegaan. Niet dat het dramatisch was, maar wel erg vermoeiend. Het vertrek vanuit Schiphol verliep stroperig, de rijen mensen waren lang, zowel bij de afgifte van de koffers en bij de Gate, Met zijn allen stonden we uren in de rij te wachten, stukje opschuiven en weer wachten. Ik kan mij voorstellen dat mensen agressief worden door deze beroerde service. Het vliegtuig vertrok een half uur te laat, maar kwam wonderbaarlijk op de juiste tijd aan in Bankok. De pilot zal wel flink gas hebben gegeven.

Een slaappilletje ( vorige keer in Bangkok gekocht) deed wonderen. Na het eten viel ik in slaap en werd pas weer wakker bij het ontbijt. Fris en fruitig in Bangkok aankomen, heerlijk. Paps had helaas niet dat geluk gehad, had last van doorgezakte stoel en pijn in zijn nek. Mams zat tegen het raam, heerlijk geborgen en had nergens last van.
Sommige mensen waren te snel geweest en hadden de verkeerde koffer meegenomen, waardoor anderen hun koffer kwijt waren. Dat was pech hebben en een lastig begin van de vakantie. Wonder boven wonder, wij hadden er geen last van, pffft, wat een geluk.

In het hotel aangekomen gingen paps en mams even slapen, ik natuurlijk meteen op rak, Bangkok in. Boodschapjes doen en even de Bangkok sfeer opsnuiven. Ik zag al snel dat de buurt niet voorzien was van eettentjes die de waardering van paps en mams zouden kunnen opbrengen.
Dan maar de buurt uit…
Taxi in en uitkomen op Khao San Road, niets hoeven uitzoeken, dat doet de taxichauffeur, makkelijker kan niet. We komen uit in het drukke backpackersgebied, veel mensen, standjes en herrie. Maar ook goede eetgelegenheden. We gaan ergens zitten bij een gezellig “restaurantje”. Kiezen voor noodlesoep omdat we zowat uitgedroogd zijn. Oja en natuurlijk bier erbij. Daarna de menigte in om vervolgens te eindigen in een kroegje waar ik vorig jaar graag kwam. Tegen die tijd was de energie van paps echt op. Uitgeput kon hij zuchtend weer gaan zitten. Het was genoeg geweest voor vandaag. Nadat de taxi ons bij het hotel afgezet had, vielen we vermoeid in slaap.

• 21 Januari 2011 - 11:17

Ruurdtje:

Eindelijk in Thailand!
    En al genoten van al wat Thailand te bieden heeft.
    Met Dianca aan je kant kom je op de mooiste plekjes in Thailand.
    Ik vind dit leuk voor jullie!
    groetjes

• 21 Januari 2011 - 12:28

Margot:

Hi skat!

leuk om wat van je te horen. En je verhaal maakt bij direct herinneringen bij me los, aan het heerlijke eten, aardige mensen, drukte in Bangkok en vergeet niet de massages!
    Geniet lekker en groetjes aan paps en mams! XX

• 21 Januari 2011 - 22:32

Willem:

Goed aangekomen dus na een rommelig begin? Je hebt nog twee weken om daar weer om te kunnen lachen :-) Veel plezier daar met z'n drietjes, geniet en maak er een mooie vakantie van! Ik lees hier af en toe lekker bij zolang jij internet-tegoed blijft houden :-)

XX