naar Ayutthaya 20/1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu naar Ayutthaya 20/1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

naar Ayutthaya 20/1

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

23 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

En ja hoor, de BM meneer had zijn “kastje” bij zich,ik blij en ongeduldig om uit te proberen of het werkte.
Die ochtend stapte we op de trein naar Ayutthaya, de oude stad, net boven Bangkok. Het bleek een echt boemeltreintje te zijn. Paps kon niet geloven dat de trein op de rails bleef lopen, zo erg ging alles op en neer, kraakte dat het een lieve lust was. De hele weg heb ik geprobeerd om dat ‘kastje’ van de BM meneer aan de gang te krijgen, maar helaas dat lukte niet.
Na bijna 2 uur kwamen we aan in de oude stad. De tuktuk bracht ons naar Hotel Ayutthaya. We spraken met hem af dat hij ons de volgende dag met zijn tuktuk de stad zou laten zien. Dat leek later een gouden greep.
We kwamen na aankomst eerst tot rust bij het zwembad. Ik opnieuw aan de gang met mijn pc, Zonder succes. Ik kreeg de tip om naar een straat verderop te gaan waar het backpackersgebied was. De jongelui zouden mij misschien kunnen helpen. Met zijn drieën op pad en via via kwamen we toevallig bij Tony’s place terecht, het bekende guesthouse, met gratis internetverbinding. Eigenwijs probeerde ik toch nog het ‘kastje’ uit. Vroeg om hulp van een jong engels stel. De jonge man heeft het ook nog een uur geprobeerd, weer niets. Waarschijnlijk was het ‘kastje’te oud. We zijn vervolgen via Tony’s op internet gekomen, waarbij ik de eerste twee verslagen hier kon plaatsen en enkele emails versturen. Vervolgens hadden de jongelui het grootste plezier omdat ze met thuis konden skypen.
We zijn die avond daar blijven eten en het liep uit de hand. Pas om half 2 lagen we in bed.