Spannende tijd, kan ik wel gaan? - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dian - WaarBenJij.nu Spannende tijd, kan ik wel gaan? - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dian - WaarBenJij.nu

Spannende tijd, kan ik wel gaan?

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

03 November 2021 | Nederland, Delft

Vandaag is de eerste dag dat Thailand zijn quarantainetijd voor gevaccineerde toeristen achter zich laat. Over 2 dagen ga ik vliegen vanuit Amsterdam Schiphol naar Phuket.

Morgenvroeg mijn internationale covidtest doen, best spannend, want je weet het maar nooit…
Ondertussen blijven duimen dat Thailand de grens niet dichtgooit voor Nederland, want we staan weer op rood ☹. Gisteren persconferentie gehad, mondkapjes moeten weer, net zoals de 1,5 meter.

Ik ben vaker naar Thailand geweest. Iedere keer is het weer spannend om te vertrekken in mijn eentje. Alles regelen, oude vertrouwdheden en patronen loslaten en zorgen dat ik alles bij heb.
Dit keer is het moeilijker. Thailand verwacht nogal wat van toeristen die het land binnen komen; vaccinatiebewijs, nationale covid bewijs, verzekering, waar ga je als eerste naar toe/ Sandbox Plus Hotel, bericht van Thais consulaat in NL.

Vorige keren boekte ik gewoon een vliegreis naar Thailand met een eerste overnachting. Alles wat daarna kwam regelde ik daar wel. En dat kwam eigenlijk altijd wel goed.

Om alles goed te doen, doe ik deze keer alles via https://www.greenwoodtravel.nl/. Een reisbureau in Thailand (BKK) waarvan de eigenaar Nederlands is en alle communicatie op NL is. Ik ben erg tevreden hoe dat is gegaan. Het nam bij mij alle zorg en uitzoekerij wat ik allemaal nodig had om de reis compleet met alle wissewasjes te boeken en zij ontzorgden mij behoorlijk.

Vandaag ligt alles klaar, mijn backpack met alles wat ik tijdens mijn vakantie nodig heb.
Ik ben gespannen want ja je weet nooit of de covid perikelen roet in het eten gaan gooien. En ik ben ook gespannen want ik ga 4 weken alles loslaten waarmee ik dagelijks in NL bezig ben.

Nog 1 dagje werken. Nog even die covid test. En hopen dat Thailand mij binnen wil laten…

  • 03 November 2021 - 18:36

    Han:

    Nu gaat je langverdiende en verwachte vakantie wel door !!!
    Gewoon naar je geliefde Azië, het werelddeel waar wij allebei graag komen!
    Ik ben benieuwd naar je reisverhalen, dus ik ga je weer helemaal volgen.
    Enne, bij problemen gewoon dat ene reisbureau bellen he ... ik mag vast geen reclame maken.
    Voorlopig dus veel, heel veel genieten, dan genieten wij mee!!!

  • 03 November 2021 - 18:44

    Carla:

    Heel veel plezier in Thailand. Ik ga je verhalen weer volgen.

  • 03 November 2021 - 19:06

    Willemijn:

    Ik hoop dat je mag vertrekken en zonder problemen terug kunt komen.
    Ik wens je heel veel plezier met jezelf! Ga enorm genieten en tank lekker bij lieverd. Ik volg je natuurlijk! X

Tags: covid, thailand

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: