Backpacklijst - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dian - WaarBenJij.nu Backpacklijst - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dian - WaarBenJij.nu

Backpacklijst

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

03 November 2021 | Nederland, Delft

Backpacklijst

Niet te zwaar beladen maar wel alles mee wat nodig is. Eigenlijk is het niet erg als ik iets vergeet, want in Thailand is eigenlijk alles te koop, goedkoper ook nog. En dan zul je later zien. Het is weer veel te veel.

Wat gaat er dit keer mee?

De belangrijke papieren. Vooral dit niet vergeten.

Allereerst mijn backpack. Mijn favoriete Vaude backpack. Met gemak kan daar 25 kg in. Wieltjes, lang handvat en met de mogelijkheid om de tas als een rugzak op de rug te dragen. Deze tas heeft een aanritsbare rugzak. Handig, erg handig.

Tijdens de vliegreis naar Thailand draag ik laagjeskleding. Bv dunne joggingbroek met rok er overheen. Dunne jas, met aanvullende laagjes eronder om de Nederlandse kou buiten te houden. Heel handig als je in Thailand aankomt. Je kan jezelf gewoon afpellen.

Schoenen. Tijdens de reis sportschoenen dragen. Daarnaast heb je alleen slippers nodig.

Kleding. Lichtgewicht, onkreukbaar en luchtig. Bij wassen snel weer droog. Dat neemt weinig plaats in. Een omslagdoek & sjaal erbij is handig bij tussenreizen of als het even wat kouder wordt. Goedkope regencape voor jezelf. Vuilniszak voor de backpack als het regent. Pet voor op je kop.

Toilettas met persoonlijke toiletspullen.
Sieraden. Daar is het te warm voor. Dus ik heb amper wat bij.

Handoeken? Neem ik niet mee. Het neemt veel ruimte in beslag en ze doen er langer over om droog te worden. Dat is niet handig als je regelmatig gaat verkassen. Ik gebruik dunne kleurrijke katoenen doeken die ik met douchen en op het strand kan gebruiken.

Wasmiddel en plastic zak. Wasmiddel met water in de zak doen, kleding erin. Paar uurtjes ergens aan vast hangen. Uitspoelen en klaar is kees.

Smeerseltjes. Ik neem halfvolle potjes mee: shampoo, body gel, zonnecrème, aftersun, ant- muggenspul, tandpasta, enz. Lekker licht en ze hoeven niet mee terug naar Nederland.

Chromebook met kleine boom box en oortjes. Handig klein ding. Om Netflix te kijken. Teksten te schrijven. De verdere reis uit te dokteren. Contact te hebben met thuis. Notitieblokje en pen zijn een prettige aanvulling.

Extra telefoon voor Thailandse mobiele card in te doen. Daarmee is het weer gemakkelijk te communiceren in Thailand. Oplaad stekker en snoertje. Een selfie stick, erg handig.

Boeken. 2 boeken gaan mee. Uit ervaring weet ik dat ik niet veel lees. Maar wel fijn om dit achter de hand te hebben.

Eten en drinken. Altijd handig om wat mee te nemen tijdens de vliegreis. Maar ook als je aankomt in je hotel. Vooral als je erg laat in je hotel aankomt. Fles wijn gaat mee om te vieren en te ontspannen dat ik er eindelijk ben. Een plastic kopje en glaasje kan maar hoeft niet.
Een leeg plastic flesje om in het vliegtuig te laten vullen met water.

Sigaretten. In Thailand zijn de sigaretten goedkoop. Dus ik stap over. Zakasbak voor onderweg.

Een klein zaklampje.
Mes, schaar en een theelepeltje.
Omzetstekker voor alle zekerheid.
Brilletjes incl. zonnebril.
Halve wc-rol en pakje zakdoekjes komen altijd van pas.

En natuurlijk mondkapjes en desinfecteermiddel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: