7-11-2021 1ste dag Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 7-11-2021 1ste dag Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

7-11-2021 1ste dag Phuket

07 November 2021 | Thailand, Phuket

Tijdsverschil van 6 uur, maar heerlijk geslapen en ik ben vroeg op. Ontbijtje op zijn Thais met veel fruit. Laat de dag maar beginnen. Waar moet ik beginnen?

Strand, zee, wandelen, uitwaaien, ja. Ik loop kilometers langs het strand en laat mij verbazen. Beetje pijnlijk verbazen.
2 jaar covid heeft er ingehakt. Veel verpaupering, weg geslagen zand verhogingen, strandtentjes die dicht zijn. Maar een enkele toerist op het strand. Wat een verschil met voorheen, waarin de stranden vol waren met toeristen en strandverkopers. Hier en daar zijn wat strandtentjes geopend. Patong Beach, het begeerde party strand, ligt er verlaten uit. Ik zie een tentje, ook verlaten, maar achter de ramen zie ik pas opgeblazen ballonnen. Daar is een feestje van heropening geweest, schat ik zo in. Maar er is nog geen activiteit te zien.
Ik besluit om bij een strandtentje te gaan eten. Terwijl ze mijn bestelling opnemen vertelt de jongeman dat ik de allereerste klant ben sinds 2 jaar covid. Vandaag zijn ze open gegaan en zijn nog aan het opbouwen, alle spulletjes van thuis weer naar hun strandtentje. Ik begin spontaan te huilen, beseffend wat voor barre tijd deze mensen achter de rug hebben. Met zijn grote glimlach zie ik hem even later hetstrandbord menukaart in het strand zetten.

Het is warm hier, de zol schijnt volop en ik kom klam en oververhit weer in mijn hotel. Het kleine zwembad koelt lekker af en ik voel mij als een God(in) in Frankrijk.

Ondertussen heb ik Tsjechische buren gekregen. Een stelletje van mijn leeftijd, okee net iets ouder. Ze vertelt mij dat ze net als ik regelmatig alleen backpacked. Een gezellig stoer vrouwtje.

Ik zoek samen met de hotelman uit of het mogelijk is om in Khao Sak een duikcursus te nemen. Zonder problemen begint hij te bellen en blijkt dat dit nu stil ligt. Ik had graag een paar dagen willen duiken bij de Similan eilanden. Maar helaas, beter om een ander pad te kiezen. De hotelman regelt voor mij vervoer naar Koh Phi Phi.

Thai Massage, het kan! Ik vraag de hotelman naar een goede salon en ik laat mij heerlijk een uur verwennen met af en toe pijnlijke momenten waar mijn spieren te strak zijn van de spanningen van afgelopen tijd. Terwijl de masseuse bezig is denk ik “ hee omaatje, dit heb je elke dag nodig”.

Ik beland bij een restaurantje waar ze reggae muziek draaien. Het eten is zalig en het bier smaakt me goed. Het begint weer te regenen. Blijkbaar zit ik in het staartje van het regenseizoen. Warme druppels. Het is inmiddels donker. Ik besluit nog een keertje in het zwembad te plonzen. met kwakende kikkertjes en gekko’s als gezelschap.

• 07 November 2021 - 15:00

Jeroen:

Het is begonnen, lekker hoor! Fijn dat de reis en de test oké waren. Heel veel plezier en ontspanning gewenst..

• 08 November 2021 - 15:04

Parmy:

Super, je bent goed aangekomen. Ben benieuwd naar al het moois wat je ons gaat delen.