9-11-2021 Koh Phi Phi ontdekken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu 9-11-2021 Koh Phi Phi ontdekken - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

9-11-2021 Koh Phi Phi ontdekken

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

09 November 2021 | Thailand, Krabi

9-11-2021 Koh Phi Phi ontdekken

Heerlijk geslapen in dit heerlijke bed. Het is nog steeds wennen om vanuit een gekoelde kamer de warmte buiten in te stappen. Maar het voelt verdomd goed.

Ontbijt zoeken nu. Mijn keuze is een hele slechte, maar o zo’n lekkere keuze. Ik eet pannenkoekjes met banaan en chocolade met een koffie milkshake. Een bom van vet en suiker.

Duikschool 2 minuten lopen bij het hotel vandaan. Begin van het gesprek ging wat moeizaam omdat niet de juiste personen aanwezig waren; ik spreek geen Thais. Maar dat werd snel opgelost. Ik moest nog even naar het ziekenhuis een gezondheidsverklaring halen omdat ik boven de 55 jaar oud ben. Ik kwam daar oververhit aan, tja het is hier warm. Bloeddruk was veel te hoog. Ik kreeg ze zo ver om mij nogmaals te meten nadat ik was afgekoeld en toen was mijn bloeddruk gelukkig goed. Goed nieuws dus, ik kon verder met mij in te laten schrijven voor de training. Blijkbaar had de duikinstructeur in die tussentijd nagedacht en hij kwam met een interessant voorstel. Omdat het 12 jaar geleden was dat ik had gedoken, had ik verwacht om de gehele cursus opnieuw te moeten doen. De instructeur kwam met het voorstel om een halve dag opfriscursus te doen. Ondertussen zelf de theorie wat op te halen via hun online cursus. Ik hoef daar niet opnieuw een examen voor af te leggen. En dan gewoon mee te doen met de advanced cursus. Kost niet veel extra, maar dan zou ik wel veel nieuwe dingen leren. En zo gaan we het dus doen.

Tussen de middag heb ik ergens eten gekocht om mee te nemen. Hier doen ze dat ik plastic zakjes met een lepel en bakje erbij. Op het strand, op het zand, zat ik te smullen als een zwerver.

In de avond zoek ik een eettentje op, dit keer een goedkoop dingetje waarvan ik weet dat ze doorgaans erg goed zijn. En het was goed,

Nog even over de katten op het eiland. Je ziet hier veel katten. Ze lopen rustig door de straten. Ze liggen overal. Zijn van niemand bang. Zijn niemand tot last en zien er goed uit. Het lijkt wel een katteneiland.

Koh Phi Phi is maar een klein eiland. Ik kan het bijna niet geloven dat zo veel mensen er heen gaan. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit eiland al die toeristen aan kan in normale tijd. Ik moet er dan ook niet aan denken om hier te zijn als het toeristenseizoen op volle toeren draait.

  • 09 November 2021 - 15:50

    Han:

    Kijk aan, langzaam begin je in actie te komen ...
    Natuurlijk wel goed blijven uitrusten, het is nog wel een vakantie hoor!
    AOW is ook weer een leuke cursus waarbij je proeft aan een aantal specialiteiten.
    Geniet ervan, dat doe ik ook tijdens het lezen van je reisverhalen.

  • 09 November 2021 - 17:56

    Willemijn:

    Zo leuk om mee te genieten van je reisverslagen! Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: