In Bangkok 19/1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu In Bangkok 19/1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dian - WaarBenJij.nu

In Bangkok 19/1

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

21 Januari 2011 | Thailand, Bangkok

De wekker ging om 9 uur. Er stond heel wat op het programma.
Allereerst een paar hotelnachten bijboeken voor nu en op het einde van de reis bij BMair. De BM-meneer beloofde mij om de volgende dag zijn “laptopkasje”uit te lenen, dan zou ik overal kunnen internetten op mijn laptop. Paps en mams konden even lekker bij het zwembad hangen terwijl ik internet-tegoed zou gaan kopen. De BMK ligt niet ver weg, gelukkig was ik er al eens geweest en wist ik wat ik kon verwachten. Vele en vele winkels, geen doorkomen aan. Met een beetje kennis, gezond verstand, geluk en door blijven vragen had ik binnen een kwartier een winkeltje gevonden die mij het internet-tegoed kon verkopen.
Volgende wat op het programma stond, was het ziekenhuis bezoeken. Paps wilde een kleine schoonheidsoperatie. De BMmeneer had ons het beste ziekenhuis in Bangkok aangeraden.
Na een uurdurend gesprek, waarin we ook veel gelachen hebben met de chirurg, bleek het schrikbarend duur en haakten we af. Tja, het beste internationale ziekenhuis, zal ook wel het duurste zijn. Er werd ons niets in rekening gebracht. En dat terwijl er verschillende mensen druk zijn geweest voor ons. Heel bijzonder.
In de tuktuk, in de spits, in de smog, terug naar het hotel.

Uit ervaring weet ik heel goed hoe moeilijk het is om je eigen weg te zoeken in Bangkok, de mierenhoop. De kans van een weggetje missen is groot en voordat je het weet ben je verdwaald. Eigenwijs ding dat ik ben. Toch wilde ik het weer eens proberen, het was tenslotte maar 10 minuten lopen naar het station. Het leek mij wel handig om alvast de treintickets voor de volgende dag te halen. Daarbij vergat ik ook nog eens de plattegrond mee te nemen. De donker wordende straten werden steeds guurder en guurder. Uiteindelijk ben ik maar weer omgekeerd. Weer terug langs de drukke gedeelten waar in het halfduister dozen en zakken uitgeladen werden, schouwende mannen die mij nakijken. Ieks, het was weer even wennen in mijn korte rokje en hemdje. Om toch niet onverrichte zaken terug te komen in het hotel, kocht ik ben een mannetje wat te eten. Terwijl we bezig waren, vertelde een andere Thai, in het Thai, lekker onverstaanbaar, pratend met zijn handen iets over bamboostengels die ook te koop waren. Met zijn handen maakte hij duidelijk de “neukbeweging” en of ik interesse had… in de bamboostengels… ik maakte mij er lachend vanaf en kon er ook echt de lol wel van inzien.

Die avond zijn we gaan eten in het Bayoke Sky Hotel, 82 verdiepingen hoog. In de lift voelde je het luchtdruk verschil, kreeg je last van je oren, terwijl je niet eens voelde dat de lift in beweging was. In ieder geval totdat je weer bijna beneden was, hij remde daarbij zo af dat je het gevoel had dat je hart onder je broekriem schoot.
De voorpret van Chinees Nieuwjaar is aan het loskomen. Veel ‘kerstverlichting’, inkoop- en vervoer van vuurwerk en soms dansende draken op straat. Chinees Nieuwjaar zal op 3 februari zijn, net de dag dat wij weer vertrekken naar Nederland. Het echte feest gaan we dus missen.

Ik hoop echt dat de BMmeneer morgen het ‘kastje’ bij heeft. Ik snak erna om weer op internet te komen, dit te plaatsen en mijn mail te lezen.



  • 21 Januari 2011 - 12:32

    Jeroen:

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn.
    Heel veel plezier, daar! Rustig aan met 'paps' en 'mams', hoor. Liefs voor jullie alledrie..

    ps. het is stil in huis maar 't gaat goed hier.

  • 21 Januari 2011 - 12:54

    Han:

    Lekker om je weer in Bangkok te lezen. Verdorie, dat Internet-dongeltje ligt hier gewoon hè, dat had je zo kunnen meenemen. Geef Katoon een dikke knuffel van me !!! Geniet... XXX

  • 22 Januari 2011 - 08:37

    Zwanet:

    gaaf om te lezen dat jullie het er naar je zin hebben....
    heel veel plezier
    xxx

  • 22 Januari 2011 - 13:12

    Tim:

    is mijn reactie geplaatst?

  • 22 Januari 2011 - 13:26

    Tim:

    Hey mams opa en oma!

    Ben blij dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Wel stiekem heel jaloers!
    Kunnen wij niet beter mailen schat? Is denk ik leuker en persoonlijker hé.

    Geniet maar van deze lekker vakantie, hebben jullie verdiend!

    Dikke kus van jullie zoon en kleinzoon!

    Ps. pas op met je minirokje mams;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 61536

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: