03-03-2022 Lake Atitlan, activiteiten lopen uit de - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 03-03-2022 Lake Atitlan, activiteiten lopen uit de - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

03-03-2022 Lake Atitlan, activiteiten lopen uit de

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

03 Maart 2022 | Guatemala, Antigua

Ook hier hebben ze elke dag activiteiten waar je gratis aan mee kan doen, zoals iedere ochtend yoga. Ik ben er op tijd, het is aan het strandje. En daar zit ik dan met mijn yogamat met uitzicht op het meer en vulkanen. Een vrolijk begin van de dag.

Als ontbijt neem ik een chocolade pannenkoek met vruchten, zittend in de tuin. Ik kom in gesprek met een oudere dame, Karin uit Duitsland. Ze is 68 jaar en reist net als ik alleen. Het is een optimistische dame die van kletsen houdt. Het klikt meteen tussen ons.

Ik houd rekening met de indeling van mijn dag want ik wil graag meedoen aan de activiteiten van het hostel. Om 12 uur staat er tortillas maken op de agenda. Keurig op tijd ben ik in het restaurant. Ik ben blijkbaar de enige belangstellende. Om van mij af te zijn krijg ik te horen dat de kok niet weet hoe hij tortillas moet maken en dat hij daar ook geen ingrediënten voor heeft. Deze begreep ik even niet.

Ik pak mezelf bij elkaar en ga het stadje verkennen. Dorstig kom ik daarna terug en geniet van een biertje.

Om 16 uur is er een wandeling gepland. Ook daar ben ik weer op tijd. Ben ik weer de enige en ook deze activiteit gaat niet door. Redelijk geïrriteerd laat ik de boodschapper met het slechte nieuws weten dat ik er mijn dag op heb afgestemd.

Met hun excuses krijg ik een drankje aangeboden. De barkeeper mag er eentje voor mij uitzoeken, het wordt een cocktail. Ze raden mij aan om die avond naar de beach te gaan en mee te doen met de mixology workshop; leren cocktails maken.

Bij de mixology workshop was het wel volle bak. Gratis leren cocktails maken en zelf mogen op drinken, dat werd natuurlijk een dolle boel. Beetje teveel van dit en een beetje teveel van dat erin en shaken maar.

Er volgde nog een welkomstdrankje, specialiteit van de Fucking Bad Bartender.

De salsa les die daarop maakte het feest compleet.


  • 07 Maart 2022 - 09:27

    Han Sjoerdsma:

    Je moet veel drinken in warme landen, zeggen ze. Dus blijf vooral gehoorzaam op je gezondheid letten. Proost!!

  • 07 Maart 2022 - 13:46

    Willemijn:

    Ze organiseren wel leuke activiteiten zeg, hopelijk gaan de andere activiteiten wel door!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 61540

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: