04-03-2022 Lake Atitlan, San Catarina  - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 04-03-2022 Lake Atitlan, San Catarina  - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

04-03-2022 Lake Atitlan, San Catarina

04 Maart 2022 | Guatemala, Antigua

Wekker gezet om naar yoga te gaan. Kom ik weer voor niets. Yoga gaat niet door. Ik begin eraan te wennen dat ze hier veel goede voornemens hebben maar dat dit met een slag om de arm wordt nagekomen.

In het restaurant kom ik Karin tegen. Ze wil naar San Catarina gaan, een dorpje in de buurt. Het hele dorpje is geschilderd in vaststaande kleuren en tekens. We besluiten om samen te gaan. Met een tuktuk komen we eerst bij een hoger gelegen punt en genieten we van het prachtige meer. Onze wandeling begint boven in het dorpje en door steegjes dwalen we naar beneden af. Hier zie je het dagelijkse leven van de bevolking. De gekleurde muren geven een vrolijk aanblik. Maar je ziet dat onder deze laag verf sobere huisjes schuil gaan. We komen veel kinderen tegen die verlegen Ola zeggen. Zo lieffff.

Karin spreekt redelijk goed Spaans en raakt regelmatig in gesprek met bewoners. Ik sta er dan een beetje dommig bij want ik versta nauwelijks iets. Maar het geeft mij wel de kans om de mensen te observeren, ze zijn vriendelijk en gaan graag het praatje met Karin aan.

Beneden in het centrum komt Karin in gesprek met iemand die ons vervolgens meeneemt naar een grote ruimte waar mensen worden medisch worden behandeld door Noord- Amerikaanse dokters en studenten.

Vervolgens komen we in een park aan het water met experts in gesprek die hier tijdelijk wonen. Een jong stel met 2 honden. Zij vertellen ons meer over het dorpje.

Er moet hier een hotspring zijn en we gaan op zoek. We vinden het. Uit een pijp die door de vulkaan loopt komt gloeiend heet water, uitmondend in het meer.

We hebben uren gelopen, veel prachtige foto's gemaakt en komen moe terug in het hostel.

Er is weer een activiteit en ik waag het erop. Pizza's maken. Ik ben de enige maar ze laten de les doorgaan. In 5 minuten is de pizza gemaakt. Ik geef mijn leraar een biertje en we eten de pizza's op aan de bar.

Karin komt even later ook want de volgende activiteit is kroegentocht. Bij de eerste de beste bar haken we al af, te moe om blij te worden van techo muziek.

• 07 Maart 2022 - 09:30

Han Sjoerdsma:

Het is fijn als je een beetje de taal spreekt. Heb je Google Translate al eens geprobeerd? Ik heb laatst een grappig gesprek gevoerd in Engels <-> Vietnamees. En verder lekker genieten XX

• 07 Maart 2022 - 13:49

Willemijn:

Klinkt als een fijne dag!