10-03-2022 Flores ontdekken - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 10-03-2022 Flores ontdekken - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

10-03-2022 Flores ontdekken

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

10 Maart 2022 | Guatemala, Antigua

Als ik wakker word zijn bijna alle kamergenoten weg. Ik pak mijn laptop, bestel koffie en werk aan mijn logboek. Ik praat even met een kamergenote die ik al meerdere keren heb ontmoet op verschillende plekken. Zij geeft mij tips voor deze plek.

Waarbenjij.nu geeft mij geen ruimte meer om foto's te plaatsen en daar baal ik van. De dame geeft mij een tip voor een andere goede site. Ik denk dat ik daar naar overstap als ik de tijd heb om dit te kunnen doen.

Via Whatsapp heb ik contact met Karin. Zij komt ook naar Flores en haar lange reis hierheen is vandaag. Ze slaapt in een ander hotel en we wisselen gegevens uit om elkaar weer te treffen om samen te gaan eten.

We spreken af dat ik onze tickets bestel naar Tikal.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tikal_(stad)

We moeten dan om 3 uur 's nachts vertrekken om de zonsopkomst in Tikal te zien. We gaan het dus over 2 dagen doen zodat Karin eerst kan bijkomen van de reis hierheen.

Ik zit op het eiland van Flores en loop het eiland rond in 20 minuten. Ik drink goede koffie met heerlijk chocolade gebak bij een duur bakkertje en maak al lopende, zwetend van de hitte foto's van de prachtige kleurrijke gebouwen. Met de volle zon op mijn koppie en natte kleding van het zweet besluit ik om dit niet te lang vol te houden. Ik ben mijn petje vergeten en heb geen zin in een zonnesteek. Lang lopen is ook nog eens veel te vermoeiend.

Terug in het hostel geniet ik van wat uitzoekwerk op de laptop. Ik houd mij koest om de hitte draaglijk te houden. Er hangt een ontspannen sfeer met rustige muziek. Ik voel mij inmiddels op mijn gemak tussen al de veel jongere mensen. 21,22,23 jaar oud zijn de meesten. merendeels Nederlanders en Duitsers. 2 Nederlandse vrienden zijn de eigenaars van deze mooie plek. Je blijft rondkijken, er is aan ieder plekje liefdevolle aandacht besteed om het mooi te maken. Vele verschillende planten. Alle materialen zijn van goede kwaliteit. Er wordt goed schoongemaakt. De lichten gaan om 22 uur uit bij de gezamenlijke keuken en rondom de slaapkamers, zodat er rust is in de slaapkamers. Er is een nachtclub, deze is zo gemaakt dat er in andere gedeelten van het hostel geen overlast is van de harde muziek. Er lopen een paar konijnen en honden rond tussen de gasten. De keuken schijnt zelfs zo goed te zijn dat mensen van buitenaf komen eten in dit verscholen paradijs.

s 'Avonds ontmoet ik Karin weer. We maken plannen om morgen naar een opvangcentrum te gaan voor wilde dieren. Ik wil er graag heen omdat je in het oerwoud niet de kans krijgt om de dieren te zien die daar leven. De dag daarna willen we naar Tilkal.


  • 14 Maart 2022 - 08:58

    Willemijn:

    Leuk dat Karin er ook is. Ik ben benieuwd naar de zonsopkomst..

  • 14 Maart 2022 - 08:58

    Han Sjoerdsma:

    Het klinkt toch wel weer als een fijn plekje. Ik geniet gewoon weer mee hoor, behalve van de hitte :) Je kunt overigens op deze site VIP worden, dan kan je meer foto's en filmpjes plaatsen. Ik heb dat onlangs ook gedaan. Vroeger kon je gewoon fotoruimte bijkopen of cadeau geven, dat gaat helaas niet meer.

  • 16 Maart 2022 - 01:27

    Dian :

    @Han, ik ben al bezig om alles over te zetten naar een andere blog, zodra deze klaar is laat ik het weten.

  • 23 Maart 2022 - 17:03

    Patrick:

    Hi Dianca,

    Ik heb je al een mail gestuurd en meer fotoruimte gegeven. Verder niets van vernomen. Zie wel meer verslagen maar geen foto's. Overstappen staat natuurlijk vrij maar wij zouden dat jammer vinden.

    Groeten van het team van Waarbenjij.nu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: