26-02-2022 Antiqua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 26-02-2022 Antiqua - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

26-02-2022 Antiqua

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

26 Februari 2022 | Guatemala, Antigua

Toen we gisteren met de shuttlebus in Antigua aankwamen was ik meteen onder de indruk. Kleurrijke oude gebouwen in verschillende kleuren. Mensen in kleurrijke klederdracht. De wegen opgebouwd uit keien en keitjes. Het verkeer is hier gedwongen om heel langzaam te rijden, hotsend en klotsend gaat alles en iedereen op en neer.

Het busje stopt in één van de mooie kleurrijke straatjes en de chauffeur wijst mij waar mijn hostel is. Je ziet hier nergens grote uithangborden in felle kleuren. Alle naamplaatjes op de gevels zijn hangen tegen de gevels, in natuurlijke onopvallende kleuren.

Ik loop de entree binnen van Selina hotel ( https://www.selina.com/guatemala/antigua/ ) en via een lange gang vol kleurrijke maskers kom ik bij de receptie, gelegen in een prachtige binnentuin.

Ze hadden een fout gemaakt met de shuttlebus en ik kreeg keurig mijn geld in quetzal terug. Door alle indrukken stopte ik dit geld ergens weg in mijn spullen en ik kan het niet meer terug vinden.

Ik slaap op een vrouwenkamer met 3 stapelbedden. Ik heb een bed beneden. Daar ben ik blij mee.

Ik stuntel wat met mijn backpack en probeer het kluisje voor mijn waardevolle spullen. Mijn slotje is te klein voor het kluisje. Er zit niets anders op dan mijn laptopje in mijn backpack met slotje af te sluiten en alle andere waardevolle dingen in mijn rugzak mee te nemen. Niet echt een veilig gevoel.

Ik voel mij nog ongemakkelijk met alles, met mijn waardevolle dingen, dat ik nog geen quetzal heb. Ik ken de gewoontes van het land niet goed, ik spreek geen woord Spaans, ik ken de weg niet en ik moet wennen om mijn slaapkamer te delen.Ik kan mijn automatische piloot niet gebruiken, ik ben moe en heb geen gevoel voor tijd.

Bij de receptie willen ze 20 dollar wisselen zodat ik eten kan kopen.

Ik ga de straat op in de hoop eten en een simkaart te kopen. Ik koop een grote fles water, 2 biertjes en een snack. Ik stoot een paar keer pijnlijk mijn voeten in slippers aan de keien op straat en de oneffen stoepen.

Ik had van de dame in het shuttlebusje gehoord dat je niet alleen over straat moet gaan als het donker is. Ze kende verhalen van mensen die zijn beroofd. Ik speel het dan maar ook even op safe en zorg dat ik voor het donker terug ben in het hostel.

Ik eet een heerlijke broodje hamburger met frietjes met een biertje erbij.Ik geniet van de omgeving maar voel me niet op mijn plek met al deze jonge mensen hier.

Het wordt koud buiten en ik ben moe. Ik neem een snelle douche en kruip mijn bedje in.

Er slapen 2 andere dames in deze kamer. Gek genoeg zie ik dat ze ook erg vroeg naar bed gaan. Ik val vroeg in slaap, wordt steeds weer wakker en wacht uiteindelijk een tijd af dat redelijk is om op te staan.


  • 02 Maart 2022 - 18:54

    Han Sjoerdsma:

    Je hebt even nodig om aan te passen, zowel met klimaat als met tijdverschil. Na die lange reis kan het alleen maar beter worden! XX

  • 03 Maart 2022 - 08:10

    Willemijn:

    Geduld, het tijdverschil went echt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 61755

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: