14-03-2022 Naar Belize - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 14-03-2022 Naar Belize - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

14-03-2022 Naar Belize

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

14 Maart 2022 | Guatemala, Antigua

Ik had het toch echt goed afgesproken en het zelfs herhaald besproken om zeker te weten dat het goed zou gaan. Dus zoals afgesproken sta ik ruim voor 6 uur in de ochtend voor het toeristenbureau waar ik mijn reis had geregeld.Ik ben daar in mijn eentje, er er komt verder niemand opdagen, ook geen personeel. Ik word steeds zenuwachtiger en ben bang dat ze mij zijn vergeten. Om 10 over 6 bel ik ze op. Blijkt dat ze geprobeerd hebben mij bij mijn hostel op te halen. En jaja ze komen mij direct ophalen. Al snel gebeurt dat ook. Ik ben opgelucht. Maar ga ongemakkelijk de bus in waar iedereen op mij heeft moeten wachten.

De grensovergang duurt nog het langste van alles. Ze zijn daar langzaam en zeer doortastend. 3 x formulieren om in te vullen en ze checken het nogmaals mondeling na.

Mijn hostel in San Ignacio heet Yellow Belly Hostel: https://www.yellowbellybackpackers.com/

Het ligt aan de rand van het stadje, is rustig en het personeel is erg vriendelijk. Mijn lichaam is moe van iedere dag in beweging zijn en nieuwe dingen te ervaren. Ik pak even een slaapje in de hoop mezelf daarna weer fit te voelen.

Ik heb iets op mijn lijstje staan waardoor ik hier kom. Dat is het Iguana Project:

https://www.sanignaciobelize.com/belize-iguana-project/

Ik begin de wandeling naar het project waar ze leguanen hebben. Het is erg warm en het is heuvelachtig. Doorweekt van het zweet kom ik aan. Met een groepje lopen we naar de leguanen toe. Blijken er maar 2 volwassen leguanen te zijn. We mogen ze allemaal even vasthouden. Maar wat daarna komt, daar kom ik voor…

Ze hebben zo'n 100 baby leguanen, gifgroen en zo'n 15 cm lang. Wat ontzettend gaaf, we mogen ze oppakken, in onze handen houden en al snel lopen ze over onze lichamen en hoofden. Wat een mooie beestjes. Super om dit mee te mogen maken.

Daarna loop ik door naar het centrum van het stadje, de weg gaat steil naar beneden. Dat ga ik op de terugweg strakjes beslist voelen, niet aan denken dus.

Het centrum is niet groot, ik ben er al snel doorheen. IK koop alvast een ticket voor de boot naar Caye Caulker waar ik later naar toe ga.

Moe maar met volle goede moed begin ik mijn wandeling terug naar mijn hostel. Zwoegend loop ik de steile heuvel op in de hitte. Vloekend beloof ik mezelf dat ik dit geen tweede keer ga doen.

IK neem dus eerst een douche om de plakkerige stinkende zweet weg te wassen.

Doodmoe val ik in mijn bedje. Hier heb ik wifi op de slaapkamer en ik geniet van deze luxe en zonder mij af van de wereld om mij heen totdat ik in slaap val.


  • 16 Maart 2022 - 07:34

    Han Sjoerdsma:

    Leguanen zijn bijzondere beesten, kleine draakjes .... en (even vloeken in de kerk) ze smaken naar kip! Excuses, maar als je op de Antillen hebt gewoond, dan ontkom je daar niet aan. Verder zijn ze dus ook gewoon bijzonder.

  • 16 Maart 2022 - 08:57

    Willemijn:

    Brrrrr leguanen op je lijf…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: