13-03-2022 Knopen doorhakken - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 13-03-2022 Knopen doorhakken - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

13-03-2022 Knopen doorhakken

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

13 Maart 2022 | Guatemala, Antigua

Het is een regenachtige en koude dag. Prima dagje om nu eens uit te vogelen wat ik met mijn resterende vakantiedagen ga doen.

Ik besluit om toch naar Belize te gaan. Naar Belize toe is geen covidtest nodig sinds een paar weken. Wel moet ik een speciale gezondheidsverzekering kopen. Als ik terug vlieg vanuit Belize city, om vervolgens via Guatemala city naar Nederland te vliegen, moet ik bij de grens van Belize wel een copvidtest doen, deze is gratis. Ik ben bang dat ik in Guatemala city dan weer een covidtest moet doen voordat ik de vluchten naar Nederland kan doen. Het wordt een gedoetje, dat wel weer, met die corona pffft.

Vervolgens kijk ik hoe ik de 10 dagen kan verdelen over verschillende plekken in Belize. Wat is waar te doen, hoe duur is alles, waar kan ik verblijven en hoe kom ik weer op tijd terug in Guatemala city? Het kost mij een paar uur voordat ik de grove lijnen heb uitgezet.

Ik ga naar een toeristenbureau en regel de busreis naar Belize. Ik doe mijn boodschappen voor morgen onderweg. Ga vervolgens naar het hostel en regel een hostel in Belize. Ik vertrek hier een dag eerder dan gepland, het geld van die dag dat ik eerder weg ga kan ik helaas niet terug krijgen. Jammer dan.

Met Karin bezoek ik nog wat winkeltjes, drinken een cocktail en gaan wat eten bij een restaurant. Je zal het niet geloven, het gebeurt weer. Bij de bestelling van ons eten vergeten ze mijn eten. Als Karin klaar is met eten komt mijn eten. De vloek is er dus nog steeds.

We gaan op tijd terug naar onze verblijfplaatsen om de voorbereidingen te doen voor onze reis morgen. Karin gaat naar Livingston in Guatemala en ik naar Belize. We moeten beiden al om 6 uur in de ochtend bij de shuttllebus zijn. Warmhartig en een beetje verdrietig nemen we afscheid, wetende dat we elkaar morgen waarschijnlijk toch weer even tegen komen.


  • 14 Maart 2022 - 09:03

    Han Sjoerdsma:

    Jij en eten, daar rust geen zegen op :) Wonderlijk dat dat zo vaak mis gaat. En nu weer een nieuw land verkennen, ik ben benieuwd!

  • 14 Maart 2022 - 09:06

    Willemijn:

    Leuk dat je ook nog naar Bélize gaat! Goede reis! (Ik geniet nog steeds mee hoor!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 61588

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: