28-02-2022 Antigua, het begint te wennen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 28-02-2022 Antigua, het begint te wennen - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

28-02-2022 Antigua, het begint te wennen

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

28 Februari 2022 | Guatemala, Antigua

Half 8 gaat mijn wekker. Ik eet een snack om de eerste honger te stillen. En sluip weer stilletjes naar buiten. Het is weer bar koud en zo start ik de yogaklas weer. Deze les is rustiger en wordt er alleen gewerkt met spieren wakker maken en strekken. Er zit een stuk meditatie bij. Dit stukje gaat aan mij voorbij, ik kan mij er niet op concentreren.

Geen idee wat ik daarna wil doen. Ik twijfel tussen verschillende mogelijkheden. Uiteindelijk ga ik naar mijn kamer. Eén dame slaapt nog. Dus ik doe zachtjes en pak het hoog nodige.

Ik loop naar kerk La Recolección die op mijn wensenlijstje staat. Deze schijnt gesloten te zijn. Dus daar moet ik een andere keer voor terug komen. Al lopend stuit ik op een lokale groenten en fruitmarkt. Veel mensen in klederdracht verkopen daar hun spulletjes in het opdwarrelende zand. Ik waan mij terug in de tijd. Blijkt deze markt tegen de markt te liggen waar ik al eerder ben geweest. Via een smalle opening kan je daar naar binnen. Wetende dat ik dan snel weer verdwaal waag ik mij er dit keer niet aan. Ik koop een ananas en een paar stukken mais. Al lopend eet ik wat maïs tegen de honger.

Al ronddwalend door het stadje beland ik in een koffiezaakje. Ik bestel er koffie en een taartje. Die koffie overtreft al mijn verwachtingen. Hij smaakt hemels.

Ik doe de nodige boodschappen zoals water, biertjes, cola en broodjes. Nu heb ik het gevoel dat ik goed ben voorzien.

Ik besluit terug te gaan naar het hostel en daar weer eens te rommelen door mijn spullen want inmiddels ben ik mijn brilletje ook kwijt geraakt tussen al die spullen.

De dames zijn wakker en ik knoop een gesprekje aan. De ene is Braziliaans en we hebben een taalbarrière, jammer. De andere is Amerikaanse en we babbelen er lekker op los.

Eindelijk heb ik de tijd en gelegenheid om mijn spullen eens goed te ordenen. Dat was nodig want ik blijk nog steeds geen logische indeling te hebben om overal op de tast snel bij te kunnen.

Met laptop, rugtas en een biertje installeer ik mij in de binnentuin om mijn verslagen te maken.

Deze fantastische plek verdient een plekje in het verslag. Als hostel is het best prijzig maar zeker zijn geld waard. Overal zijn er hoekjes waar je kan zitten of liggen. Er is een restaurant, zwembadje, een keuken waar iedereen gebruik van kan maken. een ruimte waar je rustig kan werken, een bibliotheek, een rek en gewichten om te sporten. En dit allemaal in een creatieve natuurlijke omgeving welke absoluut prachtig is. Elke dag zijn er gratis activiteiten zoals yoga, meditatie, een bioscoop, ping-pong wedstrijden en wandelingen.

Inmiddels voel ik mij op mijn gemak hier en geniet van deze veilige en mooie omgeving waarin mensen gemakkelijk contact leggen.


  • 02 Maart 2022 - 19:57

    Han Sjoerdsma:

    Dit klinkt als een plakje waar je wel even kunt doorbrengen. Je lezers genieten mee!

  • 02 Maart 2022 - 19:57

    Han Sjoerdsma:

    Plekje natuurlijk... plakjes is cake ...

  • 03 Maart 2022 - 08:19

    Willemijn:

    Ik geniet mee van je verhalen. Bijzonder om in een land te zijn waar je de taal niet spreekt maar met Google translate kom je vast een heel eind. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 61555

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: