17-03-2022 Caye Caulker, pijlstaartroggen?? - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu 17-03-2022 Caye Caulker, pijlstaartroggen?? - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Dian - WaarBenJij.nu

17-03-2022 Caye Caulker, pijlstaartroggen??

Door: Dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

17 Maart 2022 | Guatemala, Antigua

De 3 Nederlandse vrouwen hebben afgesproken met een jong mannetje die goedkoper een snorkeltour kan geven. Geen 45 dollar maar 20 dollar. Met een groepje van 6 gaan we er heen. Inmiddels hebben 2 Portugese mannen zich aangesloten bij ons groepje. Mijn gezelschap is tussen de 26 en 32 jaar oud. We kunnen het prima met elkaar vinden en maken gemakkelijk plannen met elkaar.

Snorkelen dus, iedereen heeft er zin in. Maar ook hier lopen we weer tegen de te gemakkelijke mentaliteit aan. Als we aankomen zegt het jonge mannetje dat het niet doorgaat. Reden onbekend. Maar… we kunnen de volgende dag gaan, hij laat het nog weten. 'Komt goed', zegt ie nog.

Changing plans again. We gaan naar een strandje om lekker in de zon te liggen. De 5 anderen bestellen pina colada en liggen lekker op bedjes op het strand en ik ben niet weg te slaan bij het water. Want tot mijn grote verbazing zwemmen er zoń 14 Pijlstaartroggen met een doorsnede van een meter rond. Elke dag, rond 16 uur, voert iemand de roggen. Het zijn slimme en vriendelijke dieren. Wij mogen ze ook voeren en strelen. Ze hebben een ruwe bovenkant en een hele zachte onderkant. Ik voel mij als een klein kind, hurkend in het water, om de roggen te voelen. Ze blijven rondhangen als hun buikje vol is en zoeken steeds weer de mensen op om contact te maken.

Met zijn 6-en gaan we eten waarna we allemaal moe ons bedje opzoeken. Ook hier gaat iedereen vroeg slapen om weer vroeg op te staan.

• 21 Maart 2022 - 19:49

Han Sjoerdsma:

Interactie met vrije dieren is altijd mooi! Blijf je verbazen, ik blijf lekker meelezen ...

• 22 Maart 2022 - 15:13

Willemijn:

Ohh wat leuk om de pijlstaartroggen te zien en te aaien!