1 november Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu 1 november Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu

1 november Hoi An

Door: dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

01 November 2017 | Vietnam, Hoi An



In de ochtend ga ik weer terug naar Spa Clover. Ik weet wat ik wil. Een massgae die mij helpt met het vasthouden van het vocht in mijn lichaam. Een scrubmassage. Mijn wenkbrauwen bij laten werken en nieuwe nagellak op mijn tenen. 22 euro en 2,5 uur. Duur voor hier, goedkoop ter vergelijking in Nederland.

Eerst word ik helemaal gescrubt, waarbij ik af en toe het gevoel hed dat mijn hele huid eraf gewreven word. Ze nemen daar echt de tijd voor, ik heb nu een babyhuidje. Vervolgens word ik als een klein meisje afgespoeld en gedroogd, heel vreemde gewaarwording. Gelukkig hebben ze mijn hersenen niet gescrubt.

De volgende behandeling is er eentje in de vorm van hard drukken op bepaalde punten, echt au. Masseren, buigen en strekken. En masseren met hotstones. Ik weet niet wat ik mee maak, zo goed en lekker.

Tijdens het drogen van mijn nagelak op mijn tenen haalt de eigenaresse eten voor mij. Ik moet toch honger hebben na zo'n lange massage, zegt ze tegen mij. Ze haalt het eten op bij een vriendin met een eettentje, door de regen, en komt terug met een volle kom heerlijke Cao lầu. Het bekende plaatselijke gerecht. Ik moet toegeven, ik ben verkocht, wat een verwennerij alles bij elkaar.

Als laatste doet ze mijn werkbrauwen met twee touwtjes. De touwtjes trekken de haartjes eruit. Weer een au ervaring. Maar ik kan mij weer vertonen. :)

Nu ruik ik helemaal naar Vietnam, van onder tot boven. Wat een lekkere geur.

Ik check even in voor mijn volgend bedje. Met 3 mensen op een kamer, in een rustigere omgeving.

Ik neem niet de tijd om mijn backpack te open maar ga meteen de stad in. Hoi An is bekend om haar prachtige centrum en de vele kleding- en kledingmakershops. Ik loop er heen en blijf rondom het oude centrum lopen. Voor het oude centrum moet je een ticket kopen. Dat bewaar ik voor een ander keertje. Rondom het oude centrum is veel te zien en te doen. Veel touristme hier. Iedereen wil je hier iets verkopen. Ik wil graag een soort kimono ochtend jas laten maken maar kan nergens de juiste stof vinden. Ik zie een mooie omslagjurk maar de verkoopster verprutst het bij mij. door tegelijk ruzie te maken met haar buurvrouw. Zoek het maar uit, ik ben weg. Maaruhhh misschien kom ik nog wel terug ;)

Ik laat mijn leren tas maken. Deze is onderweg kapot gegaan. Voor veel te veel geld, maar goed, de tas is belangrijk voor mij, hier en thuis.

Onderweg terug naar het hostel stop ik, om wat te drinken en aan mijn verslag te werken. Ik word lastig gevallen door iemand die daar werkt, hij is dronken en ik kies eieren voor mijn geld. Ik verkas naar het buitenbankje van mijn hostel. Lekker rustig daar, want alle jongelui zitten in het partyhostel.

Er is in Hoi An veel te doen en te beleven, dus ik blijf hier nog een paar daagjes.

  • 01 November 2017 - 17:30

    Han:

    Ik heb even een paar dagen bijgelezen. Je komt lekker in je ritme en je geniet volop. Ik blijf lekker meelezen en jij blijft genieten en hopelijk veel schrijven!

  • 02 November 2017 - 12:52

    Jeroen:

    Ha Dianca, bij deze even een onnodige aanmoediging om te blijven schrijven, ik lees het met veel plezier en voorstellingsvermogen! Liefs van J&Y!

  • 02 November 2017 - 12:52

    Jeroen:

    Ha Dianca, bij deze even een onnodige aanmoediging om te blijven schrijven, ik lees het met veel plezier en voorstellingsvermogen! Liefs van J&Y!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

Morgen vertrek ik naar Schiphol. Via een tussenstop in Dubai ga ik naar Vietnam. Een reis van 16 a 17 uur. Dat is het niet-leuke gedeelte. Het is gewoon reizen om ergens te komen.

Aangekomen in Vietnam, start ik in het Noorden en reis naar het Zuiden . Dan is reizen juist wel weer leuk. Want ook het reizen brengt spannende dingen met zich mee.

Ik ga alleen omdat het alleen reizen in Azië geweldig is. Gaan en staan waar ik wil, zolang ik wil. Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat ik op de geplande terugreisdatum mijn vliegtuig haal.

Graag wil ik in deze maand een aantal dingen zien en meemaken, dus ik heb mijn huiswerk goed gemaakt. Sapa's rijstenvelden, Halong Bays bijzondere grote rotsen in zee, de mooiste grotten, fascinerende watervallen en de ondergrondse tunnels wil ik bv niet missen.

En ik wil weer veel nieuwe mensen leren kennen door in goedkope Hostels te slapen. Want plezier hoort ook bij de reis. Uit ervaring weet ik dat nieuwe mensen mij ook van alles kunnen vertellen over het land en bijzondere plekken.

Inmiddels is het voor mij een sport geworden om goedkoop vakantie te houden. In de eerste plaats om de centjes. Maar zekere ook om gemakkelijker in contact te komen met andere mensen. Mensen die net als ik ervan houden om flexibel te reizen en te worden verrast.

Mijn backpack is ingepakt met zo minimaal mogelijke kilo's en spullen, maar wel zo volledig mogelijk met de meest noodzakelijke dingen.

Nu nog gieren de zenuwen door mijn lichaam, ik ga tenslotte mijn comfortzone verlaten. Dat blijft een beetje eng. Maar ik weet dat dit voorbij is zodra ik mijn voordeur heb dichtgetrokken en de reis begint.



Recente Reisverslagen:

17 November 2017

15 november Saigon

17 November 2017

14 november Saigon

17 November 2017

13 november Saigon

17 November 2017

12 november Saigon

13 November 2017

11 november Mekong Delta
Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 396
Totaal aantal bezoekers 61358

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: