11 november Mekong Delta - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu 11 november Mekong Delta - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu

11 november Mekong Delta

Door: dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

13 November 2017 | Vietnam, Ðà Lạt

Midden in de nacht word ik wakker gemaakt en strompel ik de bus uit. Daar sta ik dan, in een slapende straat. Waar? Ik weet het niet. Ik maak duidelijk aan de chauffeur waar ik heen moet. Hij gebaart naar een busje. Mijn backpack wordt ingeladen. En ik word naar mijn hostel gebracht.

Met deze uitstekende service sta ik om half vier in de ochtend voor een donker en gesloten hostel. Ik besluit om eerst een sigaretje te roken en ga op de stoep zitten. Een scooter stopt. Wat wil hij? Hij belt iemand. Wat wil hij? Ik wantrouw de zaak. Daarna laat hij een vertaling zien in het Engels. Als ik hulp nodig heb kan ik hem bellen. Zijn telefoonnummer staat erbij. Nou, dank je wel, maar nee, dat ga ik natuurlijk niet doen, hoe lief ' misschien' ook bedoeld.

Ik bel aan en zie het licht aangaan. Er wordt open gedaan en ik kan inckecken, het is 4 uur. Ik vraag hoe laat de tour naar de Mekong Delta is. 5 uur. Met mijn zaklampje zoek ik mijn bedje op. Laat mijn backpack onuitgepakt en poets mijn tanden. Nog bezweet van de warmte buiten ga ik op mijn bedje liggen. Ik speel even een spelletje op mijn telefoon. Om half 5 staat iedereen op voor de tour en ik ook.

De Mekong Delta is zwaar vervuild. Er drijft veel afval langs de kant en olie op het water. De woon/vissersbootjes zijn armoedig. Iedereen is al op en is druk bezig. We stoppen met ons bootje bij een bootje die op het water eten maakt. Al etend varen we verder, tussen de bootjes door van deze arme mensen. Voelt aan als ramptoeristme.

Aan wal krijgen we een rondleiding en uitleg door een park met allerlei fruitbomen. We zien hoe noodels worden gemaakt. Onze gids spreekt helaas erg slecht Engels.

Daarna varen we door een gebied waar geen woonbootjes zijn, daar is het prachtig.

Door de tour kennen we elkaar nu wat beter en het is gezellig in het Hostel. Gezellig praatjes maken met elkaar. Voorbereidingen doen voor komende bestemming.

Ik ben het Vietnameese eten even zat. Ik vind een soort van Mc Donalds en prijs mezelf gelukkig met het vinden van dit restaurant.

Ik ben niet erg enthousiast over deze tour. Ik ben ook niet enthousiast over de ligging van het Hostel, er is daar weinig te doen, met veel scooter verkeer.

Dus tijd om verder te gaan. Saigon wordt de volgende bestemming. Ik heb een goedkoop hotel gevonden met een zwembad.

  • 13 November 2017 - 19:22

    Han:

    De Mekong delta is natuurlijk het afvoerputje van de hele rivier en er wonen ook nog eens heel veel mensen die de rivier als waterbron en als riool gebruiken. Niet altijd even fris. Een hamburgertje op z'n tijd kan een verademing zijn, ik ken dat wel. Ben benieuwd naar Saigon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

Morgen vertrek ik naar Schiphol. Via een tussenstop in Dubai ga ik naar Vietnam. Een reis van 16 a 17 uur. Dat is het niet-leuke gedeelte. Het is gewoon reizen om ergens te komen.

Aangekomen in Vietnam, start ik in het Noorden en reis naar het Zuiden . Dan is reizen juist wel weer leuk. Want ook het reizen brengt spannende dingen met zich mee.

Ik ga alleen omdat het alleen reizen in Azië geweldig is. Gaan en staan waar ik wil, zolang ik wil. Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat ik op de geplande terugreisdatum mijn vliegtuig haal.

Graag wil ik in deze maand een aantal dingen zien en meemaken, dus ik heb mijn huiswerk goed gemaakt. Sapa's rijstenvelden, Halong Bays bijzondere grote rotsen in zee, de mooiste grotten, fascinerende watervallen en de ondergrondse tunnels wil ik bv niet missen.

En ik wil weer veel nieuwe mensen leren kennen door in goedkope Hostels te slapen. Want plezier hoort ook bij de reis. Uit ervaring weet ik dat nieuwe mensen mij ook van alles kunnen vertellen over het land en bijzondere plekken.

Inmiddels is het voor mij een sport geworden om goedkoop vakantie te houden. In de eerste plaats om de centjes. Maar zekere ook om gemakkelijker in contact te komen met andere mensen. Mensen die net als ik ervan houden om flexibel te reizen en te worden verrast.

Mijn backpack is ingepakt met zo minimaal mogelijke kilo's en spullen, maar wel zo volledig mogelijk met de meest noodzakelijke dingen.

Nu nog gieren de zenuwen door mijn lichaam, ik ga tenslotte mijn comfortzone verlaten. Dat blijft een beetje eng. Maar ik weet dat dit voorbij is zodra ik mijn voordeur heb dichtgetrokken en de reis begint.



Recente Reisverslagen:

17 November 2017

15 november Saigon

17 November 2017

14 november Saigon

17 November 2017

13 november Saigon

17 November 2017

12 november Saigon

13 November 2017

11 november Mekong Delta
Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 61368

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: