3 november Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu 3 november Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Dian - WaarBenJij.nu

3 november Hoi An

Door: dianca

Blijf op de hoogte en volg Dian

03 November 2017 | Vietnam, Hoi An


Tijdens het ontbijt op het dak van het hostel kom ik in gesprek met een Duitse man van 37 jaar. Hij had zijn IT baan opgezegd en is al een paar jaar aan het trekken. Dit wordt een interresant gesprek en duurt uren. Het gaat over allerlei persoonlijke en belangrijke dingen. Ik wil er graag 1 ding uitlichten. Hij vertelt dat de dood niet treurig hoeft te zijn. En als het teurig is, komt dat omdat nabestaanden verdriet hebben om zich zelf. Dat zij de gestorvene missen, dat het niet gaat om de gestorvene zelf. Dit is voor mij zo mooi om te horen omdat dit precies zo voor mij voelt met mijn moeder. Ik mis haar, ja, ik mis haar voor mij, niet voor haar. Dit is een au moment om te beseffen. Het is dus ok om haar los te laten.

( Ik had mijn vakantie niet bewust gepland rondom het jaar na mijn moeders ziektebed. Het is toevallig zo gegaan. Nadat is is gestorven, na de vele jaren van intensieve extra aandacht voor haar, voor ons samen, ben ik in een vacuim gekomen. Het voelde als stagnatie. Ik kon het verlies van haar moeilijk accepteren. Afgelopen jaar heb ik veel tijd gegeven aan mijn vader. Dat was fijn, we misten het zelfde, mijn moeder, zijn levenspartner en vrouw). Maar ik moet verder met mijn leven. Ik weet nog niet hoe, waar, wat. Deze vakantie helpt mij daarbij. Door gesprekken. Door de tijd die ik alleen doorbreng en tijd heb om na te denken. Ook het zijn in een compleet andere cultuur helpt mij om buiten mijn comfortzone na te denken.)

Ik besluit om mijn plannen te wijzigen voor de komende dagen. Vandaag is het bewolkt en het ziet er naar uit dat dit voorlopig niet veranderd. Ik wil vandaag nog een keer de mooie stad in en morgen verder trekken. Wat ik ga doen heb ik gisteren uitgeplozen.

Bij de receptie, waar hulpvaardige mensen werken, vraag ik hoe ik mijn uitgekozen trip kan regelen. Zoals ik overal meemaak, helpen ze mij meteen en regelen het ook nog.

Ik wil een 6-daagse toch maken va Hoi An naar Dalat met de Easyriders. Voor Vietnamese begrippen een hele dure trip, 65 dollar per dag, met overnachting, eten en bezienswaardigheden. De trip wordt geboekt. Morgen word ik om 8.30 uur opgehaald door een Easyrider. Een Easyrider is een ervaren rijder op een moter. Ik ga achterop, zo heb ik alle tijd om alles van het land te zien. ( en zelf geen brokken te maken).

Daarna duik ik het centrum in. Ik wil wat spullen kopen. Onder andere een lange broek voor op de moter, voor het geval dat we toch onderuit gaan. Ik laat mij verleiden om nog wat dingetjes te kopen en voordat ik het weet heb ik een tas vol. Dat wordt een gesleep in mijn overige dagen hier. Niet echt handig.

Met volle tas pak ik een terrasje. Voordat ik het weet ben ik in gesprek met andere toeristen. So easy , gebeurt iedere keer weer ;). Ze vertellen dat er vanacht een tyfoon aan land komt. Niet hier, maar niet zover hier vandaag, richting zuiden. De richting die ik dus opga. Met een beetje pech wordt mijn rit bijna vliegend gedaan. Natuurlijk baart dit mij zorgen. Gelukkig weet ik inmiddels dat de Vietnamezen goed zijn in regelen en weten wat ze doen. Ik laat het maar op mij afkomen.

Ik kan het niet laten. Ik ga nog 1 keer naar die zelfde massagesalon. Vorige behandelingen hebben mij goed gedaan. Ik ben minder stram, ik voel mij lekker soepel in mijn vel zitten en heb het gevoel dat ik minder vocht vasthoud. Ik denk dat ik zover ben dat ik een stevige massage aankan. Ik word direct herkent en gastvrij ontvangen. In Thailand is een stevige massage echt wel stevig. Hier is het nog een graadje erger. Ik word hard aangepakt en ik moet al mijn skills inzetten om het te kunnen ondergaan. Maar tjee, wat is deze dame goed in haar werk. Ik voel dat ze precies weet wat ze doet en ze vraagt regelmatig of ik ok ben. Ze is zonder twijfel de beste die ik ooit heb gehad.

Als ik als een blij meisje weg ga, kom ik in heftige regen terecht. Het is geen regenbuitje. Het blijft kei-hard regenen. Ik hoop echt dat het morgen over is.

  • 03 November 2017 - 18:03

    Han:

    Zo, eindelijk weer eens een foto :) En achterop de motor, dat wordt wat. Probeer dat niet je rugzak om te houden, maar laat hem die ergens vastsjorren. Ik ben benieuwd naar die vliegende reis, 6 dagen is niet mis, da's een echte motortrip !!!

  • 04 November 2017 - 11:09

    Tammo:

    Je ziet er goed uit!! Even fluiten naar die mooie dame ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

Morgen vertrek ik naar Schiphol. Via een tussenstop in Dubai ga ik naar Vietnam. Een reis van 16 a 17 uur. Dat is het niet-leuke gedeelte. Het is gewoon reizen om ergens te komen.

Aangekomen in Vietnam, start ik in het Noorden en reis naar het Zuiden . Dan is reizen juist wel weer leuk. Want ook het reizen brengt spannende dingen met zich mee.

Ik ga alleen omdat het alleen reizen in Azië geweldig is. Gaan en staan waar ik wil, zolang ik wil. Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat ik op de geplande terugreisdatum mijn vliegtuig haal.

Graag wil ik in deze maand een aantal dingen zien en meemaken, dus ik heb mijn huiswerk goed gemaakt. Sapa's rijstenvelden, Halong Bays bijzondere grote rotsen in zee, de mooiste grotten, fascinerende watervallen en de ondergrondse tunnels wil ik bv niet missen.

En ik wil weer veel nieuwe mensen leren kennen door in goedkope Hostels te slapen. Want plezier hoort ook bij de reis. Uit ervaring weet ik dat nieuwe mensen mij ook van alles kunnen vertellen over het land en bijzondere plekken.

Inmiddels is het voor mij een sport geworden om goedkoop vakantie te houden. In de eerste plaats om de centjes. Maar zekere ook om gemakkelijker in contact te komen met andere mensen. Mensen die net als ik ervan houden om flexibel te reizen en te worden verrast.

Mijn backpack is ingepakt met zo minimaal mogelijke kilo's en spullen, maar wel zo volledig mogelijk met de meest noodzakelijke dingen.

Nu nog gieren de zenuwen door mijn lichaam, ik ga tenslotte mijn comfortzone verlaten. Dat blijft een beetje eng. Maar ik weet dat dit voorbij is zodra ik mijn voordeur heb dichtgetrokken en de reis begint.



Recente Reisverslagen:

17 November 2017

15 november Saigon

17 November 2017

14 november Saigon

17 November 2017

13 november Saigon

17 November 2017

12 november Saigon

13 November 2017

11 november Mekong Delta
Dian

Actief sinds 13 Aug. 2009
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 61391

Voorgaande reizen:

25 Februari 2022 - 26 Maart 2022

Guatemala 2022, cultuur en natuur

05 November 2021 - 03 December 2021

2021 Thailandreis in covidtijd

12 Februari 2019 - 26 Februari 2019

Bumrungrad Hospital Bangkok 2019

17 Oktober 2017 - 17 November 2017

Backpacken Vietnam, oktober-november 2017

18 November 2014 - 17 December 2014

Backpacken Thailand Laos en Cambodja 2014

18 Januari 2011 - 03 Februari 2011

Met paps en mams 2 weekjes Thaise zon, 2011

01 September 2009 - 30 September 2009

Backpacken Thailand, going with the flow, 2009

Landen bezocht: